Strabucks intenționează să deschidă aproximativ 2.500 de noi cafenele în China în perioada 2016-2021, câte 500 în fiecare an, compania fiind optimistă cu privire la evoluția economiei chineze, a declarat CEO-ul lanțului american, Howard Schultz, într-un interviu pentru Wall Street Jornal (WSJ).
Astfel, Strabucks ar urma să crească numărul de unități în China cu aproximativ 125%, având în vedere că, în prezent, lanțul deține 2.000 de cafenele în această țară.
Potrivit reprezentanților Strabucks, China ar urma să devină principala piață pentru lanțul de cafenele, devansând SUA. Aceștia nu au precizat, însă, și intervalul de timp în care ar urma să aibă loc această schimbare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Avem încredere în viitorul economiei chineze, în pofida tuturor întrebărilor, agitației și problemelor. Oamenii caută motive de neîncredere. Sunt prezent aici și am informații de prima mână. Mizez pe creștere“, a spus Schultz.
Totodată, reprezentanții Strabucks au declarat că lanțul are acoperire împotriva riscului fluctuației ratei de schimb valutar, iar devalorizarea recentă a yuanului nu implică riscuri majore pentru companie. “Suntem prezenți în 70 de țări la nivel global, iar monedele fluctuează peste tot. Strabucks nu a observat niciun impact al volatilității recente a yuanului asupra operațiunilor“, a declarat un oficial al companiei pentru Bloomberg.
Vânzările Starbucks au crescut cu 8% la nivel global în anul fiscal 2015, încheiat pe 27 septembrie. În China, ritmul de creștere a fost de 6%.
Strabucks deține peste 14.000 de cafenele în America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, America Latină și Coasta Pacifică. În România, compania este prezentă cu 12 cafenele, dintre care 8 în București.