Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare a achizițiilor publice a fost lansat, în locul SEAP

Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare a achizițiilor publice a fost lansat, în locul SEAP
scris 3 apr 2018

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale a anunțat că a fost lansat oficial Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare a achizițiilor publice – SICAP, având în vedere că vechea aplicație SEAP este mult rămasă în urmă față de cerințele aplicației actuale.

Pentru a evita blocajele aferente înlocuirii vechii aplicații SEAP cu SICAP, încă din luna mai a anului trecut, au fost făcute peste 1.000 de scenarii de teste.  

Urmărește-ne și pe Google News

”Implementarea acestuia a avut ca fundament faptul că vechiul Sistemul Electronic de Achiziții Publice a ajuns la un grad de utilizare care nu mai era în concordanță cu propria capacitate tehnologică. De asemenea, s-a ținut cont și de faptul că au trecut zece ani de când aplicația SEAP a fost dată în funcțiune, perioadă în care au avut loc nenumărate modificări  ce au ajuns cu mult peste capacitatea admisă prin proiectarea vechii platforme”, arată un comunicat al ministerului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Microsoft Excel devine mai inteligent cu ajutorul AI-ului CITEȘTE ȘI Microsoft Excel devine mai inteligent cu ajutorul AI-ului

Mai mult, interfața, ergonomia, flexibilitatea vechii aplicații SEAP sunt rămase mult în urmă față de cerințele aplicației actuale, în special pe achiziții directe, extrem de folosite de către utilizatorii sistemului, iar dimensionarea și încărcarea de la nivelul anului 2006 nu mai sunt în concordanță cu nevoile actuale ale utilizatorilor.  

"Noua aplicație SICAP va contribui la creșterea eficienței serviciilor publice folosind mijloace electronice moderne, prietenoase ca interfață, bazate pe paradigme de interoperabilitate. Mai mult, aplicația a fost gândită pentru a aduce beneficii cetățeanului, persoanelor juridice, dar și administrațiilor publice, prin reducerea costurilor administrative și a timpilor de răspuns la solicitările petenților”, a declarat Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.  

Soluția aleasă pentru noua aplicație SICAP include controale și mecanisme de securitate, de la cele clasice, până la nivele complexe.  

"La nivel tehnic, arhitectura acestei aplicații are la bază cele mai noi tehnologii IT, soluția implementată este una flexibilă și cu mecanisme facile de redundanță și backup, fiind coroborată cu soluția de stocare de înaltă performanță și cu echipamente inteligente de comunicații, toate acestea reprezentând elementele de bază în asigurarea unui mediu tehnologic performant, necesar rulării funcționalităților”, a declarat Liviu Stoica, președintele Agenției pentru Agenda Digitală a României.  

Având în vedere datele și funcționalitățile implementate în cadrul proiectului, la care s-a adăugat și nimărul mare de utilizatori care accesează serviciile peste rețele publice, cum este internetul, securitatea sistemului a reprezentat unul dintre aspectele tehnice și procedurale ale noului sistem. 

Proiectul SICAP a inclus și o componentă de amenajare a DataCenter-ului Agenției pentru Agenda Digitală a României (AADR), fiind vorba despre o cameră tehnică modernă, la cele mai înalte standarde, obținându-se astfel unul dintre cele mai bine dotate centre de date din cadrul instituțiilor publice din București. 

Pentru înlocuirea aplicației, ”nu au fost neglijate nici testele de securitate și de performanță care au fost efectuate de către prestator în etapele de pregătire a aplicației informatice și rulate final, înainte de lansare a proiectului”, spun oficialii ministerului.

Testarea de performanță pe anumite funcționalități știute a fi cele mai accesate, ceea ce presupunea și un grad mai mare de utilizare, a fost făcută în sediul Agenției pentru Agenda Digitală a României.

După prima zi de lansare oficială în producție a SICAP, la ora 17.00, au fost înregistrați 8.596 de utilizatori conectați de-a lungul zilei (între 6:00 – 17:00) și au fost conectate 7.113 entități. A fost raportat totodată un număr de inițieri cumpărări directe de 501. S-au efectuat și trei plăți online prin intermediul sistemului.

viewscnt
Afla mai multe despre
achizitii publice
seap