Retailerii au înregistrat creșteri ale vânzărilor cu până la 80% în decembrie

Retailerii au înregistrat creșteri ale vânzărilor cu până la 80% în decembrie
scris 22 ian 2017

Luna cadourilor a adus vânzări record pentru comercianții din România, care au înregistrat încasări mai mari cu până la 80% pe fondul creșterii salariului mediu și a scăderii TVA în 2016, iar românii au alocat mai mulți bani pentru cumpărături decât în luna decembrie a anului 2015, arată datele centralizate de News.ro.

Scăderea TVA de anul trecut, de la 24% la 20%, a fost unul dintre principalii factori ai menținerii inflației în teritoriu negativ și ai avansului consumului în 2016.

Urmărește-ne și pe Google News

Rata anuală a inflației, care măsoară evoluția prețurilor de consum în ultimul an, a încheiat anul 2016 la nivelul de -0,5%, ușor sub estimări.

Fitch menține ratingurile României la nivelul BBB-, cu perspectivă stabilă CITEȘTE ȘI Fitch menține ratingurile României la nivelul BBB-, cu perspectivă stabilă

În plus, câștigul salarial mediu net la nivel național avea în noiembrie un ritm de creștere anual de 13,2%, potrivit datelor publicate recent de Institutul Național de Statistică (INS).

Vânzările comercianților din industria alimentară au crescut în ultima lună a anului trecut cu 10-15% față de aceeași perioadă din 2015, potrivit Federației Sindicatelor din Industria Alimentară (FSIA).

Însă în ultimele două luni prețurile legumelor și fructelor au fost crescute nejustificat de către transportatori care au speculat aprecierea dolarului.

“Singura problemă a fost creșterea dolarului care a avut o influență asupra prețului transportului de produse. Este o perioadă în care fructele și legumele din România sunt aduse din țări care nu sunt membre ale UE și care lucrează în dolari. (...) Avem câțiva importatori de legume și fructe în România, au profitat de creșterea dolarului și au mărit prețurile mai mult decât trebuia. Este un mare dezavantaj pentru consumator”, a declarat președintele FSIA, Dragoș Frumosu, pentru News.ro.

Potrivit reprezentanțiilor Carrefour, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ziele de 21, 22, 23 și 30 decembrie și au reprezentat 22% din vânzările companiei în luna decembrie.

“Luna decembrie este luna de vârf în retail și a fost la fel și în acest an. Vânzarile au fost mai mari decât cele din aceeași perioada a anului trecut”, au subliniat reprezentanții Carrefour.

În decembrie și magazinele din marile centre comerciale au înregistrat vânzări în creștere, având în vedere că unele dintre ele au funcționat chiar și de sărbători.

AFI Cotroceni, București Mall sau Plaza Mall au fost singurele centre comerciale care au fost deschise în zilele de Crăciun și Anul Nou.

“În luna decembrie, românii sunt mai predispuși cumpărăturilor și alocă un buget mai mare, drept pentru care, valoarea coșului mediu de cumpărături a fost considerabil mai mare față de o lună obișnuită. (…) În medie, valoarea coșului de cumpărături în AFI Cotroceni în 2016 a crescut cu 20%, în comparație cu 2015”, a declarat, pentru News.ro, managerul general al AFI Cotroceni, Sorin Scîntei.

Majorarea valorii coșului mediu achiziționat se datorează și măsurilor legislative, respectiv scăderea TVA și creșterea salariului mediu, potrivit jucătorilor din piață.

Potrivit unui studiu publicat în luna decembrie de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center, persoanele din marile orașe din România, cu peste 100.000 de locuitori, erau dispuse să aloce, în medie, un buget de 1.698 de lei (377 de euro) pentru cheltuielile de sărbătorile de iarnă, în creștere cu 4,4% față de bugetul alocat în aceeși perioadă din 2015, de 1.626 de lei.

Unele dintre cele mai mari creșteri au fost înregistrate de retailerii de electronice și electrocasnice.

Spre exemplu, retailerul Altex România, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a înregistrat o creștere de 40% în decembrie 2016, față de aceeași perioadă din 2015, ritm de creștere similar pe întreg anul 2016.

“Printre cele mai căutate categorii de produse din ultima lună a anului se numără gadgeturile și electrocasnicele mici, fiind produse potrivite pentru cadouri, dar și electrocasnicele mari”, susțin reprezentanții Altex.

Altex estimează un avans de 40% al vânzărilor și în luna ianuarie a acestui an, față de aceeași lună a anului trecut.

Și datele transmise de platforma online de anunțuri Olx.ro arată că cele mai vândute produse în luna cadourilor au fost electronicele și electrocasnicele, fiind realizate peste 160.000 de tranzacții la această categorie pe platforma online.

Cea mai mare creștere din rândul comercianților consultanți de News.ro a fost înregistrată de Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de modă din România.

“În decembrie 2016, Fashion Days a înregistrat o creștere de 80% a vânzarilor, comparativ cu decembrie 2015. Aceasta creștere se datorează ofertei foarte bune de produse pentru sezonul toamna-iarna 2016, asociată cu servicii precum livrare și retur gratuite pentru orice comandă, indiferent de valoarea acesteia”, a declarat, pentru News.ro, directorul departamentului de marketing al Fashion Days, Andrei Chirilă.

Retailerul de bricolaj Praktiker a înregistrat, în ultima lună a anului 2016, o creștere de 2,9% comparativ cu luna decembrie a anului 2015 și estimează un avans de 10% al vânzărilor în luna ianuarie a acestui an, față de aceeași lună a anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
vanzari