ING România a anunțat un profit în creștere cu 9% după primele nouă luni, la 251 milioane lei, în condițiile în care portofoliul de credite a crescut în al treilea trimestru exclusiv pe baza finanțărilor în lei, a căror pondere a urcat la 56% din soldul total al împrumuturilor, de 13,15 miliarde lei.
La jumătatea anului, banca anunța un profit în scădere, la 155 de milioane lei, din cauza unor provizioane de risc și a investițiilor în IT. Din datele furnizate de bancă rezultă că profitul net a urcat în trimestrul al treilea cu 100 de milioane de lei.
Portofoliul total de credite a urcat cu 500 de milioane lei în trimestrul III, de la 12,65 miliarde lei la 13,15 miliarde lei, în condițiile în care creditul în lei a crescut de la un sold de 6,8 miliarde lei la 7,4 miliarde lei, cu circa 600 de milioane lei. În aceste condiții, rezultă o ușoară dezintermediere la nivelul împrumuturilor în valută.
Pe parcursul ultimelor douăsprezece luni, activitatea de creditare în lei a înregistrat o creștere de 43%, cu o contribuție echilibrată a ambelor segmente - retail și corporate, creditarea pentru IMM-uri contribuind la aceasta cu 25%.
Venitul total a ajuns la 748 milioane lei, în creștere cu 12% față de anul anterior. Banca notează că în perioada ianuarie-septembrie 2015, costurile totale au ajuns la 416 milioane lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent, în principal datorită investițiilor în tehnologie, în aplicații de business pentru clienți și dezvoltarea platformelor IT ale băncii.
Raportul cost/venituri s-a îmbunătățit ușor comparativ cu perioada similară a anului precedent, scăzând la 56% de la 57%, în 2014.
"De asemenea, fondurile atrase au crescut la 16.464 milioane de lei, cu 24% mai mult comparativ cu luna septembrie 2014. În consecință, la sfârșitul lunii septembrie 2015, cota de piață în creditare a ajuns la 5,7%, de la 4,6% la sfârșitul lunii septembrie 2014, iar cota de piață în fonduri atrase la 6,7%, comparativ cu 5,6%", se arată într-un comunicat al băncii.
În primele nouă luni, ING a atras 150.000 de noi clienți, mai mult cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a 2014. Potrivit băncii, creșterea a fost determinată în principal de noua ofertă ING Card Complet și soluția Portează-ți Banii, care oferă posibilitatea de a transfera veniturile recurente din alte bănci în ING, imediat și fără niciun cost.