Profitul net al grupului chinez Huawei Technologies a scăzut cu 52% în primul semestru, din cauza condițiilor economice dificile care au redus cererea din partea clienților, agravând problemele aduse de restricțiile impuse de Statele Unite, transmite Reuters.
Veniturile au scăzut cu 5,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 301,6 miliarde de yuani (44,73 miliarde dolari), cu un declin mai accentuat în perioada ianuarie-martie, informează News.ro.
”În timp ce afacerea noastră cu dispozitive a fost puternic afectată, afacerea noastră cu infrastructura TIC și-a menținut o creștere constantă”, a declarat Ken Hu, președintele prin rotație al Huawei, referindu-se la divizia de business to business.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marja de profit a companiei chineze de tehnologie s-a redus la 5%, cu un profit net de 15,08 miliarde de yuani, conform calculelor Reuters, față de 31,39 miliarde de yuani în prima jumătate a anului 2021.
O economie slabă, întreruperile cauzate de Covid-19 și dificultățile din lanțul de aprovizionare au afectat afacerea cu dispozitive a companiei, care vinde smartphone-uri și laptop-uri, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Veniturile din această afacere au scăzut cu mai mult de un sfert, până la 101,3 miliarde de yuani.
Afacerile sale de transport și pentru întreprinderi au înregistrat creștere.
Huawei a stimulat, de asemenea, investițiile în noi tehnologii și afaceri, ceea ce a afectat profitul.
Vânzările din trimestrul al doilea în industria chineză de smartphone-uri au scăzut cu 14,2% de la an la an, în timp ce volumele au atins cel mai redus nivel din ultimul deceniu, a declarat Counterpoint Research, luna trecută.
Statele Unite au plasat Huawei pe o listă neagră de exporturi în 2019, ceea ce a împiedicat Huawei să acceseze tehnologii critice de origine americană, afectând capacitatea sa de a proiecta cipuri și de a-și procura componente de la furnizori externi.
Interdicția a devastat afacerea, cândva dominantă, a companiei cu telefoane mobile.
Huawei construiește noi linii de afaceri, inclusiv componente pentru mașini inteligente și sisteme de eficiență energetică, cu activitatea sa de servicii cloud ocupând 18% din piața în creștere a Chinei, potrivit companiei de consultanță Canalys.
De asemenea, Huawei a lansat propriul său sistem de operare Harmony, care este acum utilizat pe 300 de milioane de dispozitive Huawei.
”Vom valorifica tendințele în digitalizare și decarbonizare pentru a continua să creăm valoare pentru clienții și partenerii noștri și pentru a asigura dezvoltarea calității”, a spus Hu.