Echipele de comisari ANPC din cadrul Comandamentului Litoral 2022 au verificat modul în care este respectată legislația în domeniu în marile magazine de tip supermarket din sudul litoralului Mării Negre. S-au aplicat amenzi de 235.000 de lei.
ANPC anunță că au fost verificate, în această perioadă, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland și Mega Image, precum și magazinul Lidl din Eforie Nord.
”Interesant este că, până la finalizarea acțiunilor de control, parte dintre consumatorii aflați la cumpărături erau mai tare intrigați de acțiunea noastră decât de deficiențele găsite acolo. Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea și pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii. Din nou vitrine murdare, din nou legume și fructe cu deprecieri. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure și săptămâna aceasta o vom dedica discuțiilor cu structurile centrale ale marilor lanțuri de magazine”, a declarat Horia Constantrinescu, președintele ANPC, citat de news.ro.
Comisarii au aplicat 4 avertismente și 9 amenzi contravenționale în valoare totală de 235.000 lei.
De asemenea, comisarii au oprit temporar de la comercializare produse alimentare în valoare de peste 4.600 lei și au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 lei.
S-a mai dispus:
oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor a tuturor magazinelor controlate
a fost propusă închiderea temporară a magazinelor pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Fostul acționar al lui Dinamo Vladimir Cohn revine în business-ul care l-a consacrat, cerând și ajutor de stat pentru un proiect de amploarea fost propusă încetarea practicilor conerciale incorecte pentru 3 dintre magazine.
Cele mai importante nereguli constatate de către comisarii ANPC:
comercializarea de legume și fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară față de cea declarată
depozitarea neconformă a produselor alimentare
comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic
comercializarea unor produse congelate cu gheață în exces pe produs
CITEȘTE ȘI FOTO Teilor deschide un nou magazin în Budapestacomercializarea de produse cu etichete Nutrisore, pe care era menționată o anumită categorie fără a fi justificată
diverse erori de informare pe eticheta de produs
nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea unor produse tip ”7+1” fără a avea produsul de referință la vânzare, nespecificarea perioadei de desfășurare a promoțiilor, produse aflate în promoție deși perioada era depășită)
lipsa condițiilor de igienă corespunzătoare în spațiul de comercializare, de depozitare și de producție a pâinii
folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheață, cu rafturile neigenizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai și insecte
folosirea unor spații de depozitare neigenizate
comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat
CITEȘTE ȘI VIDEO Snickers își cere scuze pentru o reclamă care a generat scandalpractici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conținute
neconcordanță între prețului produsului la raft și cel perceput la casa de marcat
semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate.