Produsele vândute sub marca proprie de cei mai importanți retaileri din comerțul românesc reușesc să câștige din ce în ce mai mult teren în alegerile consumatorilor din România, iar ponderea acestor produse a ajuns între 13%, în cazul Kaufland, liderul pieței, și peste 80% îm cazul Lidl, care are cele mai mari vânzări sub marcă proprie din comerțul local, potrivit News.ro.
“Ponderea mărcilor proprii în totalul vânzărilor din cadrul magazinelor Carrefour depășea, la sfărșitul anului 2016, 15%, ceea ce înseamnă o crește de 3% față de 2015”, reiese din informațiile transmise de reprezentanții Carrefour, la solicitarea News.ro.
Pentru acest an, reprezentanții lanțului de retail estimează continuarea tendinței de creștere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Estimăm o creștere de cel puțin 5%, ceea ce se va traduce și printr-o pondere mai mare a acestei categorii în cadrul vânzărilor din rețeaua magazinelor Carrefour cu format mare", au menționat reprezentanții Carrefour.
Produsele vândute sub marcă proprie în magazinele Kaufland reprezintă13% din totalul ofertei.
“În ceea ce privește vânzările, ponderea acestora se încadrează în tendințele de evoluție a mărcilor proprii la nivel național”, a explicat directorul de comunicare al Kaufland România, Valer Hancaș.
Retailerul german de tip discount Lidl vinde cele mai multe produse sub marcă proprie.
CITEȘTE ȘI Praktiker va moderniza în următorii doi ani 20 de magazine în România, cu o investiție medie de 600.000 euro pe unitate“Peste 80% dintre articolele comercializate în magazinele noastre sunt marcă proprie. Așadar, contribuția lor în totalul vânzărilor este una foarte importantă pentru companie”, au menționat reprezentanții Lidl.
Lidl, care operează o rețea de peste 200 de magazine, a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 1 miliard de euro, astfel valoarea vânzărilor de produse sub marca proprie au ajuns în urmă cu doi ani la 800 de milioane de euro.
“Produsele marcă proprie au o contribuție substanțială la aceste rezultate și la menținerea trendului ascendent înregistrat de Lidl. Aceste produse reprezintă și unul dintre motivele pentru care clienții preferă rețeaua noastră”, au completat reprezentanții Lidl.
Carrefour susține că românii au din ce în ce mai mult încredere în astfel de produse, mai ales datorită faptului că sunt realizate în proporție de 98% de către producători români.
“De altfel, consumatorii încep să înțeleagă că aceste produse sunt comparabile din punct de vedere al calității cu mărcile naționale, însă au un preț mult mai bun. Iar diferența de preț dintre mărcile private și brandurile consacrate esta data de o investiție mai mică în marketing și publicitate, iar această diferență am ales sa o transferam în buzunarul consumatorului”, au completat reprezentanții retailerului francez.
Cele mai vândute produse din gama “private label”(marcă proprie) sunt lactatele, mezelurile, produsele făinoase, uleiurile și produsele de curățenie.
Piața europeană a mărcilor private a continuat să crească în 2015, potrivit studiului „International Private Label Yearbook“, realizat de Nielsen.
Cota de piață pentru mărcile proprii ale retailerilor a crescut în 14 din cele 20 de țări europene monitorizate.
Astfel, mărcile private au ajuns să dețină o cotă de piață de cel puțin 40% în cinci țări europene, înregistrând astfel cea mai mare pondere din ultimii zece ani. Altfel spus, din 10 produse vândute, patru sunt marcă proprie în Marea Britanie, Germania, Austria, Belgia și Portugalia.