Flanco Retail, unul dintre cei mai mari retaileri de produse IT&C, electronice și electrocasnice din România, și-a planificat pentru acest an investiții totale de 8 milioane lei în dezvoltarea companiei și în deschideri de magazine, având deja semnate contracte pentru deschiderea a cinci magazine. În același timp, compania a închis din decembrie și până acum trei magazine și vrea să mai închidă alte două în următoarele luni din cauza chiriilor prea mari din câteva mall-uri și pe care le consideră ”aberante”.
”Vrem să deschidem 10-12 magazine, ne uităm la locații, dar acestea nu sunt toate bugetate. Sunt însă șanse să le deschidem anul acesta. Cinci magazine sunt certe, contractele sunt deja semnate. Vizăm locații mai bune. Nu prea mai sunt orașe unde nu sunt prezenți”, a declarat miercuri directorul general al Flanco Retail, Dragoș Sîrbu.
Din decembrie și până acum, compania a închis trei magazine cu performanțe mai slabe, care nu se încadrează în indicatorii de eficiență, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Avem în plan închideri de magazine, două, până în luna mai. Chiriile în mall-uri sunt aberante și trebuie să luăm o decizie, analizăm foarte, foarte intens dacă să mai rămânem acolo”, a spus Sîrbu, precizând că este vorba de câteva mall-uri din București și din țară.
Managerul se declară mulțumit de vânzările raportate în magazinele Flanco din mallurile Băneasa, AFI Cotroceni și Mega Mall, cele mai mari din Capitală.
”Ne uităm la fiecare magazin în parte, ne uităm la fiecare centru de profit pe care îl avem și găsim sau nu argumente pentru care să fim sau să nu fim într-un oraș sau într-un mall. Și pe aceasta se bazează și decizia noastră de a mai deschide sau de a mai închide din locații”, a afirmat Sîrbu.
CITEȘTE ȘI VIDEO Investigație BBC: Șoferii de camioane, inclusiv din România, care transportă bunuri pentru retaileri ca Ikea trăiesc cu lunile în cabineFlanco Retail a înregistrat anul trecut vânzări de 917 milioane lei (203,7 milioane euro), în creștere cu 18% față de anul precedent.
Pentru acest an, compania estimează o creștere a vânzărilor cu 5%, la 960 milioane lei.
La realizarea bugetului companiei pentru acest an a fost luată în calcul o devalorizare a cursului de schimb, dar și o presiune inflaționistă.
Strategia pentru 2017 este de creștere a profitabilității și de consolidare a business-ului, spun reprezentanții companiei.
”Cel mai important obiectiv pe care îl avem e legat de eficientizarea rețelei, în contextul în care discutăm și de închideri sau deschideri de magazine. Sunt foarte multe lucruri de îmbunătățit la logistică, la prestația colegilor noștri în magazine, în relația cu clientul. Nu le facem doar training”, a precizat Sîrbu.
Cu peste 1.500 de angajați, Flanco Retail deține o rețea de 118 magazine în 74 de orașe din toată țara.
Flanco Retail este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse IT&C, electronice și electrocasnice din România. Principalii săi competitori sunt Altex, pe partea de retail, și eMAG, Cel.ro și Elefant.ro, la vânzări online.