Ministerul Agriculturii lucrează la o strategie privind promovarea produselor agroalimentare românești proaspete și prelucrate, iar una dintre măsuri constă în solicitarea supermarket-urilor să organizeze un “colț de produse românești proaspete”. Printre măsurile avute în vedere de guvernanți se numără și vânzarea on-line, direct de la ferme, a produselor românești proaspete.
Un document recent al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), prezentat acum de Profit.ro, arată că în cadrul instituției este pregătită “o strategie privind promovarea produselor agroalimentare românești proaspete și prelucrate”.
Conform sursei citate, în cadrul strategiei sunt avute în vedere mai multe măsuri de promovare a acestor produse, iar una dintre ele constă în organizarea “colțului de produse românești proaspete” în marile lanțuri comerciale.
Astfel, o măsură preconizată este “solicitarea de către MADR sectorului privat de comercializare a produselor agroalimentare - supermarketuri - privind continuarea și lărgirea spațiilor de prezentare și desfacere în interiorul acestora a produselor românești proaspete, sub denumirea de ‘colț produse românești proaspete’ ".
Ministerul arată că metoda “se folosește cu succes și în alte state, determinând în acest fel o creștere a vânzărilor și satisfacerea cerințelor consumatorului”.
Autoritățile prevăd totodată încheierea de către autoritatea națională de comerț, împreună cu MADR și comercianții en-gros, de proceduri privind organizarea de noi filiere de producție, transport și comercializare a produselor alimentare românești proaspete cu scpoul vânzării “către comunitățile românești din diaspora”.
Alte măsuri propuse constau în înființarea de piețe agroalimentare specializate doar pe vânzarea de produse românești proaspete, promovarea activităților de comercializare a alimentelor proaspete prin folosirea de ambalaje inteligente, dar și “organizarea de vânzări on-line, de pe internet sau direct din ferme agricole specializate și autorizate”.
Ministerul mai are în vedere și pătrunderea pe piața internațională “prin exportul indirect care implică un șir de verigi între producător si consumatorul final, firma cedând produsele altei firme care se ocupă sa le exporte și să le distribuie în străinătate”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Lista deducerilor. Cum vom calcula venitul net anual global pe gospodărieNoua strategie vine după decizia Comisiei Europene, luată la mijlocul lunii februarie și anunțată în premieră de Profit.ro, de a declanșa procedura de infringement pentru Legea care obligă marii comercianți să vândă 51% produse locale.
Conform documentelor prezentat de Profit.ro, autoritățile comunitare de la Bruxelles au atenționat autoritățile române că legea pare să discrimineze lanțurile de magazine cu capital străin, iar interzicerea facturării de către supermarketuri a oricăror servicii furnizorilor, chiar dacă cei din urmă beneficiază de pe urma lor, poate constitui o ingerință în comerțul cu amănuntul. Forul comunitar a apreciat și că suspendarea comercianților pentru 6 luni, în cazul nerespectării legii, este o măsură disproporționată.