Metrorex, compania de stat care administrează rețeaua de metrou din București, a anunțat sâmbătă că reprezentanții Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuție cu reprezentanții Comisiei Europene (CE) cu privire la clarificările cerute în legătură cu proiectul Magistrala 6, linia de metrou 1 Mai – Otopeni.
În decembrie 2017, România a solicitat CE finanțarea proiectului din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, srie News.ro.
În martie 2018, CE a transmis observații și solicitări de clarificare cu privire la cererea de finanțare transmisă. În 14 martie, reprezentanții Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuție cu reprezentanții CE.
CITEȘTE ȘI Metrorex anunță măsuri pentru orele de vârf, în încercarea de a evita noi aglomerații pe peroaneCE a cerut clarificări în legătură cu analiza opțiunilor, față de care s-au solicitat informații suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate și justificarea valorii proiectului raportat la costurile proiectelor similare de construcție a metroului din București, potrivit Metrorex.
Totodată, comisarii europeni au cerut detalii legate de analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic și impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcției. CE dorește lămuriri și în legătură cu graficul de implementare a proiectului, potrivit Metrorex.
”În cadrul discuțiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări și informațiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI Noul director general al Metrorex este Dumitru Șodolescu, numit interimar pentru patru luniÎn ceea ce privește implementarea proiectului, în prezent se derulează procedura de achiziție privind obținerea terenurilor prin expropriere și se continuă acțiunile prevăzute prin acordul de împrumut încheiat cu Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei (JICA), în vederea demarării procedurii de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor de structură, potrivit Metrorex.
Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro, cu TVA. În acest moment, finanțarea este asigurată parțial de JICA, printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane euro, și din bugetul de stat.