Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a început o anchetă vizând investițiile făcute din fonduri europene pentru Magistrala 5 de metrou din București, relatează RFI.
”OLAF a deschis o investigație privind acuzații de nereguli privind proiectul finanțat de UE pentru linia 5 de metrou din București. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fața locului. Cu toate acestea, întrucât ancheta este în curs de desfășurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit să protejeze confidențialitatea investigațiilor ulterioare și posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal și drepturile procedurale”, arată OLAF într-un comunicat de presă transmis în urma unei solicitări din partea RFI, conform news.ro.
OLAF mai menționează că nu există un termen strict pentru finalizarea investigațiilor, iar durata depinde de o serie de factori, inclusiv decomplexitatea fiecărui caz, numărul de state și persoane implicate, măsura în care alte servicii ale Comisiei și ale părților implicate cooperează și exercitarea drepturilor de apărare.
CITEȘTE ȘI Cea mai circulată linie de metrou, folosită intens și de corporatiști, va fi modernizatăOficiul European de Luptă Antifraudă afirmă, așadar, că nu poate preciza când va finaliza ancheta, dar detaliză că ”în 2016, durata medie a cazului a fost de 18,9 luni”.
Lucrările la Magistrala 5 au început în 2011, primul termen de finalizare a lucrărilor fiind 2014. Termenul a fost amânat de mai multe ori, în luna noiembrie 2016 autoritățile susținând că lucrările vor fi terminate la finalul anului 2017.
Proiectul Magistrala 5 de metrou - Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței va avea o lungime totală de aproape șapte kilometri, un număr de 10 stații și un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.
Constructorul secțiunii Râul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (România).