Planul premierului Giorgia Meloni de a transfera povara datoriei publice a Italiei pe seama alegătorilor a ajuns într-o nouă etapă, după ce o reclamă privind avantajele achiziționării de titluri de stat a fost difuzată în timpul concursului Sanremo, transmite Bloomberg, preluată de Agerpres.
Reclama, care a fost difuzată vineri seara, a promovat emisiunea de titluri de stat care va fi organizată la finele acestei luni ca oferind "randamente avantajoase dedicate în mod exclusiv micilor deponenți".
Într-un moment în care Italia beneficiază de condiții bune pe piețele financiare, tocmai când pregătește cea mai mare emisiune de obligațiuni din istoria sa, guvernul condus de Giorgia Meloni vrea să se bazeze mai mult ca niciodată pe consumatori. Stimularea micilor deponenți să cumpere titluri de stat, împreună cu măsuri pentru a evita deteriorarea finanțelor publice, sunt componente cheie ale strategiei autorităților de la Roma de a menține sustenabilitatea datoriei publice.
Emisiunile de obligațiuni italiene dedicate investitorilor de retail le depășesc cu mult pe cele ale celorlaltor țări europene. Chiar dacă o nouă serie de obligațiuni va fi lansată la finele lunii februarie, experiența recentă sugerează că cererea va rămâne una viguroasă, scrie Bloomberg.
Succesul noilor obligațiuni ar reprezenta o nouă victorie pentru Meloni, care a început anul în forță, după ce a evitat o posibilă retrogradare a ratingului de țară al Italiei în zona junk. De asemenea, diferența dintre randamentele cerute de investitori pentru obligațiunile italiene și cele germane a coborât recent la cel mai mic nivel din ultimii doi ani.