Rețeaua internațională Cheil Worldwide a preluat controlul Centrade Integrated, la doi ani după ce încheiase cu aceasta un acord prin care agenția de publicitate fondată de Radu Florescu la începutul anilor 90 îi devenea partener și principal hub regional pentru Europa de Sud-Est.
Părțile au anunțat că nu vor comunica valoarea și detaliile tranzacției.
Potrivit datelor consultate de Profit.ro, Agenția Centrade Integrated era deținută de familia Florescu prin intermediul unei societăți de tip holding înregistrate la Nicosia, în Cipru: Peziona Entreprises Limited. Aceasta care are ca asociat unic Centrade USA Inc, deținută în mod direct de John M. Florescu, Radu Francis Florescu, Nicholas Florescu și Radu R. Florescu. Alături de Peziona, deținătoare a 99% din capital, care a vândut acum pachetul majoritar către Cheil Worldwide, Radu Francis Florescu este și asociat direct, cu 1% din părțile sociale.
Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare din România și Europa de Sud-Est, cu birouri regionale în Zagreb, Belgrad și Budapesta.
La rândul său, Cheil Worldwide este una dintre cele mai mari companii de soluții de date din lume. Înființată în 1973, cu sediul în Seul, Coreea de Sud, are birouri în 44 de țări, unde furnizează servicii de publicitate, cu specialități de marketing digital, vânzare cu amânuntul, marketing experimental, dar și servicii de media.
Tranzacția de acum este parte dintr-un demers mai amplu al Cheil de extindere la nivel global prin achiziții și fuziuni și de creștere a competențelor în zona soluțiilor digitale de comunicare. Centrade Integrated este bine reprezentată în sud-estul Europei, unde a încercat să se diferențieze furnizând soluții de marketing bazate pe analiza de date. Printre clienții cărora le-a vândut soluții digitale de comunicare se numără P&G sau Raiffeisen Bank, gestionând, în același timp, și site-ul Samsung.com.
Agenția susține că businessul digital a crescut cu 80% în ultimii doi ani, ceea ce a condus, anul trecut, la o creștere totală a veniturilor de 54%, însă nu dorește să comunice cifrele concrete privind volumul vânzărilor, nici profitul realizat. Cele mai recente date disponibile raportate sunt pe 2016, anul în care a intrat ca partener în rețeaua Cheil, când Centrade Integrated SRL a avut o cifră de afaceri de 38 milioane de lei, în creștere de la 26,85 milioane de lei în 2015, an în care a funcționat independent, după o lungă perioadă de afiliere la Saatchi & Saatchi.
Tot în 2006, profitul net a fost de aproape 1,5 milioane de lei, după un an 2015 încheiat pe pierdere, cu un minus de 1,87 milioane de lei. La aceeași dată, agenția figura cu 81 de angajați, în creștere de la 62 în 2015
Dat fiind acest moment favorabil pentru rețea, Cheil se așteaptă ca achiziția Centrade Integrated să contribuie la extinderea platformei sale de business în Europa, dar și la consolidarea businessului global, care reprezintă 75% din venitul total al rețelei globale, arată compania, într-un comunicat.
Potrivit acesteia, Cheil Worldwide va continua procesul de extindere prin fuziuni si achiziții, vizând agenții specializate, cu expertiză în zona de inovare digitală pe baza analizei de date, marketing digital și e-commerce. Agenția globală va avea abordări diferite în funcție de regiune – se va concentra pe diversificarea și extinderea businessului pe piețele mai dezvoltate, precum cea americană sau britanică, în vreme ce, pe piețele emergente precum sud-vestul Asiei și America Latină, va face demersuri să devină lider de piață.
“Cheil Worldwide și-a luat angajamentul de a se transforma dintr-o agenție tradițională de publicitate într-o companie care oferă soluții integrate digitale și creative. Sunt încrezător că achiziția Centrade Integrated va contribui la consolidarea capabilităților noastre digitale pe piața globală”, spune Jeongkeun Yoo, președinte și CEO Cheil Worldwide.
Radu Florescu, CEO Centrade Integrated, cel care a fondat agenția în 1993, afirmă că se bucură că acum sunt cu adevărat integrați în rețeaua Cheil, după ce colaborarea din ultimii doi ani a produs rezultate importante pentru clienți, iar pentru viitor își dorește tot mai multă vizibilitate în regiune, în zona de marketing digital.
Cheil Worldwide a efectuat anul trecut mai multe achiziții în media digitală și în zona marketingului B2B. A preluat PSL, o firmă de consultanță în marketing B2B cu sediul în Toronto, și Atom42, o agenție de marketing online britanică, prin intermediul agenției Iris, membră a rețelei Cheil în Marea Britanie.
Rețeaua globală Cheil are acum peste 6.200 de angajati în 44 de țări, incluzând Cheil Worldwide, Barbarian Group, BMB, Bravo Asia, Iris Worldwide, McKinney si One Agency. Proiectele dezvoltate de agențiile din rețea au câștigat, în total, 344 de premii pe plan internațional în ultimul an, inclusiv Lei de aur la Cannes. Printre clientii grupului se numără Samsung, Absolut, Adidas, Lego, Shell, Alibaba, Dupont, Harman, IHG si Pizza Hut.
Compania se poziționează pe locul 17 în lume în topul veniturilor publicat de Ad Age, în 2015, și pe locul 15 în topul creativității, potrivit The Gunn Report, 2018.