Vânzările cu amănuntul din SUA din perioada sărbătorilor acestui an vor înregistra cea mai lentă creștere din 2018, spune un raport.
Vânzările de sărbători din SUA ar urma să crească în cel mai lent ritm din ultimii șase ani, potrivit datelor publicate de firma de consultanță Deloitte, deoarece inflația persistentă și economiile epuizate îi fac pe cumpărători mai cumpătați pentru perioada de cumpărături extrem de importantă, transmite Reuters, preluată de News.ro. Vânzările cu amănuntul de sărbători vor crește probabil între 2,3% și 3,3% în perioada noiembrie 2024-ianuarie 2025, totalizând până la 1,59 trilioane de dolari, potrivit raportului, față de o creștere de 4,3%, la 1,54 trilioane de dolari, consemnată anul trecut.
Vânzările au crescut cu 3,1% în 2018. Vânzările din sezonul sărbătorilor reprezintă în general mai mult de jumătate din veniturile anuale ale comercianților cu amănuntul din SUA. Un sezon mai scurt din acest an - cu doar 27 de zile între Ziua Recunoștinței și Crăciun - i-a determinat pe retaileri să lanseze reduceri promoționale mai mari la începutul sezonului.
CITEȘTE ȘI TABEL Motorina a coborât sub 7 lei/l în toate stațiile Petrom din capitalăConsumatorii din toate categoriile de venituri au fost afectați de economiile personale mai scăzute, care au scăzut la aproximativ 3,4% în ultimele luni, comparativ cu o medie de 3,8% în luna iunie a acestui an, potrivit raportului.
Clienții ar urma să înceapă vânătoarea de chilipiruri devreme, căutând reduceri suplimentare în diferite categorii, inclusiv produse alimentare și bunuri de casă, pe măsură ce își restrâng cheltuielile.
Deloitte se așteaptă ca vânzările prin comerțul electronic să crească în intervalul de 7%-9% în sezonul de sărbători 2024, totalizând până la 294 de miliarde de dolari, comparativ cu creșterea de 10,1%, la 270 de miliarde de dolari, anul trecut.
Vânzările în magazinele fizice sunt așteptate să crească între 1,3% și 2,1%, până la 1,3 trilioane de dolari în următorul sezon al sărbătorilor, comparativ cu o creștere de 3,1%, până la 1,27 trilioane de dolari, în urmă cu un an. ”Datoria în creștere pe cardurile de credit și posibilitatea ca mulți consumatori să-și fi epuizat economiile din perioada pandemiei vor influența probabil creșterea vânzărilor în acest sezon, în comparație cu cel precedent. Prognoza noastră indică faptul că vânzările de comerț electronic vor rămâne puternice, deoarece consumatorii continuă să profite de ofertele online pentru a-și maximiza cumpărăturile”, a declarat Michael Jeschke, liderul Deloitte Consulting Retail & Consumer Products