Consiliul Concurenței a aplicat în acest an amenzi în valoare de 3 milioane de euro în urma investigațiilor finalizate până acum, nivel egal cu suma încasată anul trecut doar dintr-o singură sancțiune.
”Anul acesta am avut mai multe investigații mici, zeci de companii sancționate, nivelul amenzilor aplicate fiind de 3 milioane de euro. Anul acesta seamănă până acum cu anul trecut ca număr de investigații finalizate sau începute. Până la sfârșitul anului vom finaliza 20 de investigații. În general destionăm 60 de investigații pe an și finalizăm cam 20”, a explicat Chirițoiu, într-o conferință de presă.
Anul acesta Consiliul Concurenței a început 10 investigații.
Anul trecut a dat amenzi de peste 40 de milioane de euro, dublu față de 2013, când au fost de aproximativ 20 de milioane de euro. Cea mai mare a fost cea legată de lanțurile de magazine care comercializau alimente. O altă amendă substanțială a fost acordată agențiilor de publicitate, în timp ce pentru trucarea unor licitații la Romgaz au fost amendate mai multe firme cu trei milioane de euro.