Experții în soluții de vânzări online spun că nu e suficient să ai site de vânzări. El ar trebui să fie potrivit business-ului, iar prețul mic e posibil să nu aducă cifrele la care te aștepți.
“Cea mai mare eroare pe care o pot face firmele ar fi să ia o mașinărie pe care nu știu s-o conducă. O afacere îți ei site potrivit. Nu mai vorbim de jucarele pentru afaceri de 50 mil euro. Acolo vorbim de solutii tehnice potrivite. Prima eroare o face un antreprenor este să-și ia o unealtă nepotivită. Daca începi să dezvolți custom, intern, sau chiar cu o companie, să începem să remodelăm. Noi am luat un Lastun și încercăm să o transformăm în Maybach. Va fi mult prea costisitor. Platforma trebuie să fie cât mai apropiată de nevoi, iar acestea să iau din business-ul de zi cu zi. E-commerce nu este un business, este un canal de vânzare care trebuie să meargă cu toate celelalte, fie că e vorba de distribuție sau retail. De ce ai nevoie? Tu vinzi, să zicem, panouri fotovoltaic. Pai ele se vând cu configuratoare. Nu poti sa-l vinzi, gata, panou, l-am pus în coș. Trebuie să poți calcula, cati kilowați, ce cabluri ai nevoie. Platforma trebuie să-ți emuleze acest tip specific de vanzare.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
Apoi să ne imaginăm ca e-commerce este foarte ieftin. Dacă dai 100 de euro pe lună pe un site el îți va genera milioane în vânzări. Nu este adevărat. Ca orice alt canal de vânzări e-commerce necesita investiții potrivite. Cu cat este mai adecvat cu atat e mai ușor de condus o afacere”, a declarat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer, ContentSpeed, la Conferința Profit E-commerce - Ediția a V-a, organizată de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Platforma de eCommerce ContentSpeed a fost creată în 2003 și s-a specializat pe soluții tehnice specifice Companiilor de distribuție dedicat comerțului tradițional B2C.
În general, retailerii cu magazine fizice au folosit instrumentele și serviciile necesare pentru deschiderea unui canal de vânzare online: design, training, dezvoltari custom pentru functionalitatile specifice, integrarea cu software de gestiune POS si ERP, a cardurilor de fidelitate și funcționalități avansate ca rezervarea produselor din magazinul online in cel mai apropiat punct de lucru fizic. Platforma ContentSpeed este folosită de peste 1.000 de companii mici, medii și mari.