BCR parchează în Piața Universității un camion-școală cu ateliere distractive de educație financiară pentru copii

BCR parchează în Piața Universității un camion-școală cu ateliere distractive de educație financiară pentru copii
scris 21 iun 2017

BCR a lansat astăzi un program itinerant de educație financiară interactivă pentru copiii cu vârste între șapte și 14 ani, intitulat Școala de bani pe roți. Atelierele se vor desfășura într-un camion inedit, care va ajunge în mai multe orașe din țară.

Prima oprire: Piața Universității din Capitală, unde copiii au participat astăzi la ateliere distractive, în care au învățat noțiuni financiare de bază.

Urmărește-ne și pe Google News

Programul, realizat în parteneriat cu BCR Leasing și Fundația Vodafone România, își propune să atragă 100.000 de vizitatori în 60 de orașe până în 2022. Componenta “pe roți” a proiectului educațional, pentru care investiția inițială a băncii a fost de 250.000 de euro, este parte dintr-un program național mai amplu de educație financiară al Băncii Comerciale Române – Școala de bani. Acesta se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu componente special dezvoltate pentru fiecare categorie.

“Educația financiară e cu atât mai eficientă cu cât începe mai devreme. Vrem să îi învățăm, de la vârste fragede, că banii se câștigă greu, prin muncă și se pot cheltui foarte ușor dacă nu suntem suficient de conștienți de cum ar trebui să îi gestionăm“, a declarat Sergiu Manea, președintele executiv BCR.

Potrivit afirmațiilor sale, Școala de bani pe roți a fost concepută pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă mai ușor concepte și noțiuni financiare, prin joc, fără să fie nevoiți să asculte definiții sau formule. “Ineditul camion ne permite să scoatem educația financiară din clasă, să o facem accesibilă copiilor din întreaga țară și să îi familiarizăm cu noțiuni de bază provocându-i la joacă“, spune Manea.

În grupe de câte 15, timp de o oră și jumătate, copiii pot explora lumea banilor, parcurgând, prin joc, etape ale informării și conștientizării. În timpul atelierului, care se va desfășura într-un camion inedit, vor investiga categoriile de cheltuieli și bugetul personal, vor dezbate valoarea banilor și a obiectelor și vor înțelege că aproape toate procesele economice sunt conectate pe plan global.

BCR parchează în Piața Universității un camion-școală cu ateliere distractive de educație financiară pentru copii

Școala de bani pe roți recurge la învățarea prin experiență și la jocuri pentru a-i ajuta pe copii să acumuleze cunoștințe într-un timp foarte scurt.

„Implicarea noastră în domeniul educației este un angajament pe care ni l-am luat în urmă cu 19 ani, când ne-am început activitatea. Din acel moment ne implicăm activ, an de an, în programe și parteneriate dezvoltate în întreaga țară, având ca principal obiectiv îmbunătățirea accesului la educație al copiilor și tinerilor, indiferent de mediul din care provin. Am găsit foarte ușor punctele comune care ne-au adus alături de BCR, în acest parteneriat”, spune Angela Galeța, Director Fundația Vodafone România.

Potrivit unui studiu ad-hoc realizat de BCR, cei mai mulți dintre părinții din București declară că nu le dau bani de buzunar copiilor. De regulă, cei care le dau fac asta săptămânal, oferindu-le celor mici în medie peste cinci lei pe zi. Conform declarațiilor copiilor, cei mai mulți primesc aceste sume începând de la vârsta de șase ani.

Majoritatea părinților spun că le dau bani celor mici după ce aceștia împlinesc șapte ani, destul de târziu, mai ales în contextul în care 95% din educația financiară a românilor provine din familie. La nivel național, avem un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, iar planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru.

În 2016, BCR a lansat programul Școala de bani – ore de educație financiară pentru adulți, în cadrul căruia peste 700 de angajați ai BCR au devenit până în prezent profesori de educație financiară și au făcut workshopuri de educație financiară cu peste 8.000 de români.

În 2015, BCR, Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), Ministerul Educației și Infomedia România au lansat programul "De la Joc la Educație Financiară" sub forma unui proiect pilot prin care 23.000 de preșcolari din șapte județe (București, Sibiu, Dolj, Constanța, Cluj, Timiș, Iași) au primit gratuit suportul de curs (manuale și software), iar 7000 de educatori au fost formați pentru a susține lecții de educație financiară în grădinițe.

Banca a lansat în 2009 campania Școala de Bani cu un proiect care îmbina lecțiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru -“Ghidul de conversație între buzunar și ban”, respectiv “Ghidul de creștere a banilor” - cu elemente de divertisment și instrumente utile în gestionarea portofelului familiei. Totodată, în 2013, BCR și Erste Group Bank, alături de Muzeul Național de Istorie a României și Ministerul Educației Naționale, au derulat proiectul de educație financiară “Fabuloasa lume a banilor”, constând într-o expoziție interactivă și o competiție cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I - VIII. În același an, compania a găzduit în România expoziția “Fabuloasa lume a banilor”, creată de  ZOOM (Kids Museum din Vienna) și Frida&Fred Museum (din Gratz). Aceasta a fost vizitată de peste 40.000 de copii din toate județele din sudul României.

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
camion
piata universitatii
educatie financiara
scoala de bani pe roti