Consiliul Concurenței a aprobat tranzacția prin care compania de distribuție de bunuri de larg consum Interbrands a preluat distribuitorul de medicamente Europharm de la grupul farmaceutic britanic GSK.
Acordul de vânzare a fost semnat pe 13 octombrie 2015.
Perioada de tranziție va dura aproximativ șase luni, timp în care Europharm Distribuție va continua să fie administrată ca parte a grupului GSK, se arată într-un comunicat comun al celor două companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Fiind una dintre marile companii de distribuție farmaceutică de pe piața locală, Europharm Distribuție joacă un rol important atât pentru pacienții și clienții români, cât și pentru activitățile GSK din această țară. Tranzacția cu Interbrands, care a primit pe 9 martie aprobarea Consiliului Concurenței din România, aduce laolaltă două companii cu o vastă expertiză în distribuție și marketing, continuând astfel angajamentul pe termen lung al Europharm Distributie de a le furniza românilor cele mai bune produse de îngrijire a sănătății”, a declarat Harry van de Laar, Vice Președinte Europharm Distribuție.
Europharm Distribuție este una dintre cele mai importante companii locale de distribuție a medicamentelor (top 5), activă pe piața locală de peste 20 de ani (din 1994). Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, afacerile Europharm Distribuție au scăzut în 2014 cu aproape 10%, la 870,9 milioane lei (197 milioane euro), dar a trecut pe profit.
Achiziția Europharm marchează și intrarea Interbrands pe piața de distribuție de medicamente. Principalii competitori ai companiei vor fi Mediplus, Farmexim, Farmexpert, Fildas și Polisano.
“Compania Interbrands este de foarte mult timp interesată de piața farmaceutică. Expertiza Europharm Distribuție este importantă pentru noi, iar viziunea Interbrands este de a valorifica această expertiză și împreună să continuăm să dezvoltăm și să creștem compania, astfel încât să își mențină poziția de lider pe piața din România”, a declarat Rand Sherif, CEO Interbrands Marketing & Distribution.
Interbrands, parte din Sarkis Group International, este cea mai mare companie românească din domeniul distribuției și comercializării de bunuri de larg consum (FMCG).
CITEȘTE ȘI GSK: Circa 50% din cei peste 200 de angajați ai fabricii Europharm și-au găsit locuri de muncăInterbrands este distribuitorul țigaretelor produse de British American Tobacco, al celor fabricate de Philip Morris, al produselor Procter&Gamble, Kotanyi, Henkel, Nestlé Nutrition, Tchibo, 3M, Comceh, Mondelez și Angelli.
Afacerile distribuitorului s-au situat în 2014 la 671,7 milioane lei (152 milioane euro), fiind în creștere cu 8% față de 2013.
GSK România se aliniază astfel strategiei globale a companiei-mamă, concentrându-se pe activitatea de bază, aceea de a dezvolta și lansa noi medicamente si vaccinuri, cu scopul de a îmbunătăți în mod semnificativ starea de sănătatea a pacienților.
“Vânzarea Europharm Distributie, singura operațiune internă de distribuție din întreaga rețea globală a GSK, reprezintă alinierea GSK Romania la strategia globală a companiei sale mamă. (...) Ne vom concentra toate eforturile pe activitățile de bază, precum dezvoltarea și lansarea de medicamente, vaccinuri și produse medicale inovatoare și vom continua să fim unul dintre centrele de cercetare și de dezvoltare preferate de GSK pentru studiile clinice”, a declarat Barbara Cygler, General Manager GSK Romania.
La sfârșitul anului trecut, GSK a închis și fabrica de medicamente Europharm din Brașov, iar din această lună intră în conservare, până la găsirea unui cumpărător pentru terenuri.