Brandurile globale, de la Mercedes și Amazon la IKEA și Walmart, elimină intermediarii financiari tradiționali, oferind clienților de la servicii bancare și de creditare până la asigurări, prin intermediul softurilor create de startupuri tehnologice, transmite Reuters, citată de News.ro.
Pentru instituțiile financiare consacrate, au apărut semnele de avertizare. Așa-numita finanțare încorporată - un termen elegant pentru companiile care integrează software pentru a oferi servicii financiare - înseamnă că Amazon poate lăsa clienții ”să cumpere acum și să plătească mai târziu”, iar șoferii Mercedes își pot determina mașinile să-și plătească combustibilul.
Cu siguranță, băncile sunt încă în spatele majorității tranzacțiilor, dar investitorii și analiștii spun că riscul pentru creditorii tradiționali este acela că vor fi împinși mai departe de începutul lanțului financiar. Și asta înseamnă că vor fi mai departe de munții de date, pe care alții îl urmăresc despre preferințele și comportamentele clienților lor - date care ar putea fi cruciale pentru a le oferi un avantaj față de bănci în serviciile financiare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Serviciile financiare încorporate duc conceptul de vânzare încrucișată la noi culmi. Se bazează pe un flux continuu de date cu consumatorii și companiile, prin intermediul software-urilor,", a declarat Matt Harris, partener la fondul de investiții Bain Capital Ventures.
”De aceea această revoluție este atât de importantă. Înseamnă că tot riscul bun va merge către aceste companii încorporate care știu atât de multe despre clienții lor și ceea ce va rămâne va merge la bănci și companii de asigurări", a spus acesta.