Dezvoltarea unui business este nelipsită de provocări, însă cel mai important, este să ai curajul să încerci, consideră David Horobeț, fondator Abiso. La doar 20 de ani, tânărul a făcut primii pași în antreprenoriat, dezvoltând, alături de alți colegi din liceu și cu sprijinul unor proprietari de restaurante, o aplicație care optimizează afacerile din HoReCa.
„A fost și încă sunt foarte multe obstacole. Noi dezvoltăm aplicația de un an și ne-am lovit de o grămadă de respingeri, de oameni care nu cred în ceea ce facem noi, dar am întâlnit și oameni care vor să vadă o schimbare în industria HoReCa prin tehnologizare.
Să te duci să dai cu capul, asta cred că e cel mai important. Trebuie să ai în primul rând inițiativă, să ai o bază de cunoștințe pe care să le folosești în negociere, în vânzare, în interacțiunea cu omul din fața ta. Sunt niște lucruri pe care nu le înveți la școală, le înveți pe teren.
Prima dată am simțit că am dat cu capul atunci când am văzut că nu e cum îmi imaginez eu domeniul acesta al antreprenoriatului, iar premisele de la care pleci nu poți să știi dacă sunt corecte sau nu până nu le testezi, până nu vezi răspunsul pieței asupra a ceea ce vrei tu să construiești”, afirmă David Horobeț.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fondatorul Abiso este de părere că școala l-a ajutat, poate nu în domeniul antreprenorial, însă i-a format anumite obiceiuri, care sunt necesare în cariera s-a de antreprenor.
„Trezitul de dimineața spre exemplu. Sunt niște lucruri foarte bune la școală pe care le-am învățat. Aș adaugă lucrul în echipă. Asta mi se pare foarte important. Iar la noi în sistemul de învățământ trebuie să fii mai bun decât colegul tău de bancă, ceea ce nu e ok, iar dacă am putea să integrăm această modalitate de a lucra în echipă pe anumite proiecte, care pot aduce valoare în viața exterioară liceului, cred că ăsta e un lucru care ne-ar duce foarte departe din punct de vedere al dezvoltării tinerilor”, mai spune acesta.
Abiso este un tool de optimizare a afacerilor din HoReCa. Practic, proprietarii pot introduce angajații în acest tool și pot observa performanța acestora în ceea ce privește task-urile pe care le fac zilnic, prezența lor, nivelul de pregătire din punct de vedere al cunoștințelor lor, și apoi să ia anumite decizii pentru a-și crește afacerea.
„O treabă interesantă pe care o facem noi e că angajații pot să-și care istoricul în câmpul muncii. Toată performanța lor se înregistrează. Clientul căruia îi rezolvăm prima dată problema este proprietarul unui fast food. El are această problemă de management al angajaților. El trebuie să măsoare performanțele lor și să vadă dacă totul funcționează cum trebuie. Toată chestia asta se face la momentul actual cu diferite tool-uri care îți oferă anumite funcționalități și anumite elemente prin care poți să vezi performanța angajaților. Dar niciunul dintre aceste tool-uri nu prelucrează aceste date.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Florin Stoian, fondator Miluu, despre ultima rundă de finanțare atrasă: A fost mai dificil. Investitorii caută acum business-uri cu un grad de risc cât mai scăzut, iar zona de startup-uri va avea de suferitAm ales întâi HoReCa pentru că am avut mai mulți parteneri care au fost interesați de ceea ce dezvoltăm noi încă de la început și au fost alături de noi pas cu pas, iar toate funcționalitățile pe care le-am dezvoltat nu ne-au picat din cer, ci am mers în locații, am discutat cu angajații, cu managerii, cu proprietarii să vedem ce procese putem automatiza. Iar HoReCa este doar începutul Abiso. Trebuie să o luam treptat. Ce avem noi de gând să facem cu acest startup este să înglobăm toate meseriile fizice care pot fi adăugate”, precizează David Horobeț.
Până acum, aplicația a fost dezvoltată din surse proprii. Antreprenorul nu are planuri momentan să atragă o rundă de finanțare.
„Avem destule fonduri cu care să terminăm MVP-ul și cu care să ieșim în piață, pentru început la partenerii noștri interni pentru a vedea ce bug-uri nu am reușit să depistăm noi în perioada de implementare tehnică. Aplicația o să fie disponibilă în mai multe limbi, astfel că și angajații străini care lucrează în România o vor putea folosi.
E foarte scump să dezvolți aplicații mobile. Abiso e aplicație destul de complexă. Peste 75.000 de euro costă o aplicație de genul acesta. Clienții sunt deschiși la schimbare, la un update prin tehnologie, vor să-și facă lucrurile să funcționeze mult mai ușor și într-un mod automatizat, și treptat să se desprindă și ei de managementul afacerilor lor”, mai spune David Horobeț, adăugând că vrea să abordeze extinderea pe piața locală într-un mod diferit.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Sorin Petcu, fondator Santinela: Într-un an probabil că vom lua mai în serios posibilitatea de finanțare. Momentan, ne axăm pe Europa„Nu o să mergem direct la clienți să cumpere, ci vom merge întâi la angajați, îi vom face pe angajați să-și dorească să folosească aplicația noastră. Ideea a plecat de la faptul că angajații nu folosesc tool-urile pe care antreprenorii le pun la dispoziție, pentru că nu le aduce valoare. Ei nu câștigă mai nimic din chestia asta. Am plecat de o la o nevoie de bază a oamenilor. Nevoia că vor să fie recunoscuți, respectați, de a avea un anumit statut în societate, indiferent de locul de muncă. Iar asta o să oferim noi. Construim și o nouă rețea de socializare pentru acești angajați”, afirmă el.