Cele mai puternice, din punct de vedere fotbalistic și financiar, cluburi de fotbal din lume - Real Madrid și Barcelona - au de zece ori mai mulți abonați pe Facebook decât cea mai mare companie listată, Apple, și de aproximativ 50 de ori mai mulți decât personalități politice, precum Barak Obama, Vladimir Putin, Angela Merkel sau Klaus Iohannis.
Dată find popularitatea de care beneficiază sportul cu balonul rotund, nu ar fi surprinzător ca decizia “șomerului” Jose Mourihno, care are numai puțin de 4,5 milioane de fani pe pagina sa de Facebook, de a-l susține pe candidatul de centru dreapta, Marcelo Rebelo de Sousa, transmisă și printr-un clip video, să cântărească decisiv în alegerile prezidențiale din Portugalia.
Prezența din ce în ce mai semnificativă a fotbalului pe rețelele de socializare este confirmată și de ultimul raport Deloitte Money League. Potrivit acestuia, primele 20 de echipe din clasamentul celor mai puternice cluburi din punct de vedere financiar au 525 de milioane de abonați pe Facebook, 83 de milioane pe Twitter și 93 de milioane pe Instagram.
CITEȘTE ȘI Deloitte: Manchester United va pune capăt hegemoniei financiare de 11 ani a Realului la finalul sezonului 2015/2016Facebook confirmă topul Deloitte
Probabil că nu este nici o coincidență faptul că podiumul popularității pe rețelele sociale coincide cu cel al rezultatelor financiare. Pe Facebook, de exemplu, primul loc este ocupat de Real Madrid, cu 89,6 milioane de abonați, echipa spaniolă fiind îndeaproape urmată de FC Barcelona, cu 86,4 milioane și de Manchester United, cu 67,6 milioane. Echipa britanică ar putea fi penalizată de faptul că și-a deschis pagini în mult mai multe limbi decât rivalele sale spaniole, iar Deloitte a decis să monitorizeze doar paginile cu cei mai mulți abonați.
Pe Twitter, FC Barcelona este mai populară decât Real Madrid, având 18 milioane de “urmăritori”, față de cele numai 16,6 milioane ale clubului madrilean. De altfel, cele două grupări spaniole sunt singurele care folosesc intensiv și Twitter și Instagram ca mijloace de promovare a imaginii, frestul echipelor punând accentul doar pe Facebok.
Rapid are mai mulți fani ca Exxon
Comparativ cu alte mari companii la nivel global, cluburile de fotbal demonstrează un succes de invidiat pe rețelele de socializare.
Apple, de exemplu, are doar 9,25 de milioane de fani pe Facebook, de zece ori mai puțini decât Real sau Barca. Nici Google nu stă cu mult mai bine, cu 19,3 milioane de fani, o cincime din numărul celor ce urmăresc paginile cluburilor spaniole. Microsoft are 7,6 milioane de followers, în timp ce gigantul energetic Exxon are mai puțini fani pe Facebook (36.000) decât Rapid București, club aflat în liga a doua din România (46.000).
Steaua e mai populară ca Iohannis
În România, Steaua București are mai mulți abonați pe Facebook (1,84 milioane) decât președintele SUA, Barak Obama, (1,5 milioane) sau decât cancelarul german, Angela Merkel (1,75 milioane). De altfel, politicianul german are aproximativ același număr de simpatizanți ca președintele României cu origini germane, Klaus Iohannis (1,72 milioane). Dintre principalii politicieni ai lumii, doar președintele rus Vladimir Putin, cu 1,85 milioane de fani, depășește popularitatea Stelei pe Facebook.
Prezența fotbalului pe rețele de socializare din România nu se compară însă cu cea a marilor cluburi, pagina de Facebook a celor de la Dinamo București, de exemplu, având doar 355.000 de abonați. Steaua este singura excepție, cu un număr mare de susținători pe rețele sociale.