Manchester United este clubul de fotbal cu cele mai mari contracte de sponsorizare semnate în ultimul timp. Recordul este deținut de cel semnat cu firma de echipament sportiv Adidas, de 705 de milioane de lire sterline pe an, superior acordului cu DHL, de 30 de milioane de lire sterline pe an, sau celui încheiat cu Chevrolet, de 50 de milioane de lire sterline.
Numai că, la banii plătiți, sponsorii au și alte pretenții. Spre deosebire de Nike, care a asigurat echipamentele de joc ale clubului britanic în ultimii zece ani, Adidas este mult mai vocală. Deși n-a trecut nici jumătate de an de la intrarea în vigoare a contractului semnat pe 10 ani, în valoare totală de 750 de milioane de lire sterline, șefii companiei germane au și început să-și exprime anumite nemulțumiri. Și nu în legătură cu aspectele financiare ale tranzacției, pe care o consideră un succes, ci în legătură cu stilul de joc al echipei antrenate de Van Gaal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Afacerile cu Manchester United merg foarte bine. Vindem mai multe tricouri decât ne așteptam inițial, 60% dintre acestea pe piețele externe (Marii Britanii - n.r.). În concluzie, suntem satisfăcuți, chiar dacă modul în care Manchester United evoluează în prezent nu e exact ceea ce am vrea să vedem”, a declarat CEO-ul Adidas, Herbert Hainer, într-un interviu acordat publicației germane Suddeutsche Zeitung.
Vocea șefului Adidas este ultima dintr-un cor ilustru de critici ai actualului stil de joc al clubului britanic și în special ai antrenorului Louis Van Gaal. Dacă declarațiile fostelor vedete, precum Paul Scholes, Gary Neville, Rio Ferdinand, Roy Keane, Dwight Yorke sau Andy Cole, sau cele ale unor foști antrenori britanici activi în presa din Albion pot fi ignorate cu ușurință de conducerea clubului, e mai dificil ca oficialii clubului să rămână surzi la critica principalului sponsor.
Adidas a avut o experiență similară și în anii ’90, când a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din lumea rugby-ului, cu naționala Noii Zeelande, All Blacks. În primii ani ai contractului rezultatele All Black au fost dezamăgitoare, însă ultimele două cupe mondiale au dat dreptate lui Hainer, considerat artizanul acestui acord de sponsorizare, fiind și cel care a decis reînnoirea contractului în 2001.
În acest sezon al Premier League, în cele 20 de etape scurse de la începutul campionatului, Manchester United a reușit să marcheze doar 24 de goluri în total, 12 pe teren propriu și 12 în deplasare. Chiar mai îngrijorător pentru fani și sponsori, echipa nu a reușit să înscrie niciodată în prima repriză pe teren propriu, toate cele 12 goluri fiind marcate după pauză.
În sezonul 2014-2015, Manchester United a obținut venituri record de 145,9 milioane de lire sterline din sponsorizări, în urcare cu 14,1% față de anul precedent.