3,8 miliarde de dolari au cheltuit utilizatorii doar pentru aplicațiile de divertisment în primul trimestru al acestui an, conform unui raport publicat de Appfigures.
De departe cea mai importantă categorie a acestei piețe este cea a aplicațiilor de streaming, care au atras în aceeași perioadă 2,1 miliarde de dolari.
Această categorie, care include aplicații ale unor servicii precum Netflix, Disney+ și Max, a crescut, după scumpirile din ultimii ani, cu 383% față de primul trimestru din 2019 (ultimul prim trimestru dinainte de pandemie).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai descărcate aplicații din această categorie au fost, în ordine, Netflix, Prime Video, Max, JioCinema și Disney+.
O altă categorie notabilă este cea a aplicațiilor de „short form video”, precum TikTok. Aceasta a atras 0,9 miliarde de dolari în primul trimestru, crescând față de T1 2019 cu peste 1.500%.
De o creștere cu 191% se bucură și categoria aplicațiilor de streaming pentru muzică, aceasta atrăgând în primul trimestru al anului în jur de 0,6 miliarde de dolari.
Cifrele Appfigures se bazează exclusiv pe plățile mobile, nefiind luate în calcul abonamentele plătite prin intermediul altor dispozitive, precum PC-urile sau device-urile de streaming.