Piața de retail pierde din avansul obținut în 2021, pe fondul scăderii puterii de cumpărare a consumatorilor. Există însă așteptări de revenire în cea de-a doua parte a anului.
„Nu arată foarte bine piața de retail. Vedem o scădere spre deosebire de anul trecut, impactată în cea mai mare parte de inflație. Creșterea costurilor de trai ale clienților din această perioadă a impactat major în special segmentul de produse entry. În continuare, totul va depinde de măsurile pe care Guvernul le va lua în privința costurilor la gaze, electricitate și combustibil”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Raul Filip, Director Achiziții, Altex România.
Cele mai bine vândute categorii în primele două luni din an fost electrocasnicele mari, produsele IT și de uz casnic. Prețurile se mențin în continuare stabile, fără prea mari fluctuații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Au existat schimbări la nivelul categoriilor de produse pe care clienții le-au consumat. Avem creșteri pe unele categorii care se referă mai degrabă la a petrece mai mult timp acasă, în special la a găti acasă. Toate produsele în acest sens au avut o creștere majoră în ultimii doi ani. De asemenea produsele care te ajută să-ți desfășori activitatea profesională de acasă au înregistrat creșteri mari. Prețurile sunt în linie cu trendul din anii trecuți”, mai spune Raul Filip, adăugând că atenția consumatorilor s-a mutat mai mult pe calitate.
El estimează că piața de retail va reveni pe creștere începând cu cea de-a doua jumătate a anului.
„Estimez că încetinirea pieței din ultimul trimestru din 2021 și începutului acestui an se va aplana în perioada următoare. Mă aștept ca piața să se îmbunătățească în a doua jumătate a anului”, precizează acesta.