Pe măsură ce piața se dezvoltă, iar cererea este tot mai mare, francizorii devin și ei din ce în ce mai pretențioși în acordarea dreptului de exploatare a propriilor afaceri. Banii nu mai sunt suficienți.
„Dacă vorbim de branduri cunoscute, e important să ai o experiență antreprenorială solidă, pentru că nu mai este doar despre cine are bani să investească, ci despre cât de bine îți cunoști piața locală, care sunt resursele umane pe care poți să le pui la dispoziție astfel încât să poți să faci managementul de business și cât de bine ești pregătit să simți piața sau trendul. Cumva s-a produs un shift în piață. Brandurile internaționale nu se mai uită la grupurile care au doar resursele financiare de investit, ci la cele care au și construit ceva”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Raluca Stanciu, co-fondatoare Franchwise, adăugând că francizorii caută un mix între experiența în business, accesul la finanțare și la echipe de management.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea afirmă că experiența creată de un brand vine înaintea produsului propriu-zis, consumatorii fiind mult mai atenți la acest aspect.
„E un moment în care trecem doar de la a da un produs clientului, la a crea o experiență. Nu mai este vorba doar despre produs, este vorba despre brandurile care pot crea experiență. De asemenea, nu mai este momentul în care e valoroasă o idee, ci e foarte importantă implementarea”, mai spune Raluca Stanciu.
Segmentul de HoReCa, zona de servicii și educație pentru copii atrag în continuare cele mai multe proiecte de tip franciză.
„În zona de educație e o oportunitate pentru că sistemul de învățământ de stat este destul de sărăcăcios. Există cerere în piață. Dar trebuie să vii cu un produs competitiv pe care să îl poți scala. (...) Nu mai funcționează serviciile clasice, tradiționale”, subliniază aceasta, precizând totodată că antreprenorii români alocă în medie circa 80.000 de euro pentru a cumpăra o franciză.