Ghidul Michelin este un proiect foarte important pentru o țară, spune, la PROFIT NEWS TV, Cristian Preotu, CEO Le Manoir Group. Dacă nu în 2023, cu siguranță în 2024 ghidul Michelin va ajunge și în România, estimează acesta.
„Ghidul Michelin este chiar un proiect de țară în sine, de dezvoltare turistică. Nu e un proiect de marketing. E chiar o dezvoltare a unei regiuni. Thailanda de exemplu, având ghidul Michelin, poate să se prezinte în fața turiștilor occidentali, americani, cu anumite criterii recunoscute, acceptate pentru calitatea restaurantelor lor.
Ne-ar prinde foarte bine și în România să avem acest gen de ghid care să valideze eforturile pe care le fac localnicii pentru gastronomie. În plus, acest ghid încurajează oamenii să facă eforturi cât mai mari pentru a fi prezent”, spune Cristian Preotu.
El adaugă aducerea ghidului Michelin în România este un demers instituțional.
„Au fost multe scrisori trimise din partea privaților, restaurante, clienți, care cunosc rețeaua restauratelor Michelin din alte țări și care s-au întrebat de ce nu este ghidul Michelin în România. Răspunsul pe care l-au primit și pe care îl primim în general este că acest efort trebuie să vină din partea Guvernului României și care să aibă o relație cu ghid Michelin, să-i invite, să prezinte, să conlucreze”, precizează CEO-ul Le Manoir Group.
„Eu sunt convins că vom vedea ghidul Michelin în România și facem multe demersuri în sensul acesta. Dacă nu va fi în 2023, cu siguranță va fi în 2024. Este și dorința lor acceptată să vină să ne viziteze”, completează acesta.
Despre piața gastronomică premium locală, Cristian Preotu afirmă că a evoluat foarte mult în ultimii.
„Încă nu avem atât de mulți clienți, turiști. Ducem puțin lipsa acestor turiști din perspectiva unui proiect de țară care ar trebui să aducă turismul de calitate în România. Dar orientarea spre gastronomia de calitate, spre produsele de calitate care intră în compoziția felurilor de mâncare din restaurante este din ce în ce mai atentă și interesantă”, spune CEO-ul.
Cristian Preotu deține magazinele Comtesse du Barry, restaurantul Le Bistrot Francais, o afacere de distribuție de vinuri și un butic hotel, controlat alături de dezvoltatorul imobiliar One United.
În ultimul an, antreprenorul a investit circa 2 milioane de euro în mai multe proiecte. Unul dintre ele este Le Manoir Gourmet Market, un concept store premium pentru gastronomie.