PROFIT NEWS TV Ana Călugăru, director de comunicare eJobs: 2023 cu siguranță va fi anul muncii hibrid. Rămâne însă o piață a candidaților

PROFIT NEWS TV Ana Călugăru, director de comunicare eJobs: 2023 cu siguranță va fi anul muncii hibrid. Rămâne însă o piață a candidaților
scris 7 mar 2023

Din 2022, Ana Călugăru, director de comunicare eJobs, a observat o reîncercare a angajatorilor de a aduce angajații înapoi la birouri. Fără succes însă. Angajații își doresc în continuare flexibilitate.

„Mai puțin reușită dacă vorbim despre o reîntoarcere completă. După doi ani în care mulți au stat complet acasă, este destul de greu ca deodată să reîntorci pe toată lumea la birou. De aceea, deși angajatorii își doresc să aibă angajații înapoi în birouri, sunt conștienți că este un stil de lucru cu care ei nu mai sunt obișnuiți, pe care nu și-l mai doresc și atunci continuă să dea dovadă de un nivel destul de crescut de flexibilitate”, spune, la PROFIT NEWS TV, Ana Călugăru.

Urmărește-ne și pe Google News

Ea adaugă că dacă 2020, 2021 și chiar și 2022 au fost anii muncii remote, 2023 cu siguranță va fi anul muncii hibrid.

„Un an în care vom vedea și în care vedem deja angajați care lucrează jumătate de săptămână la birou, jumătate acasă. Fie că este un ritm de lucru care a fost stabilit și este destul de fix de către angajator, fie că rămâne cumva sub decizia angajaților câte zile și în ce zile să vină la birou și câte zile și în ce zile să lucreze de acasă”, afirmă aceasta.

PROFIT NEWS TV Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România: Chiar și fără subvenții, piața pompelor de căldură a crescut anul trecut foarte mult. Așteptările pentru aceste produse sunt să aibă un consum redus CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România: Chiar și fără subvenții, piața pompelor de căldură a crescut anul trecut foarte mult. Așteptările pentru aceste produse sunt să aibă un consum redus

Ana Călugăru mai spune și că, cel puțin în zona profesiilor liberale, este destul de greu de crezut că se va mai reveni la cum era înainte de pandemie.

„De altfel, 2022 a fost și continuă să fie și 2023 în ciuda așteptărilor inițiale, o piață a candidaților, ceea ce înseamnă că îi găsim destul de greu, în special pe cei foarte eligibili sau top talentele. Este destul de greu să-i convingem să se angajeze în companii și apoi e destul de greu să fie și reținuți. Și atunci, angajatorii pun la bătaie toate armele pe care le au pentru a-i atrage și a-i reține. Și această armă a flexibilității este în acest moment poate una dintre cele mai puternice”, precizează ea.

PROFIT NEWS TV Marius Marinescu, CTO Metaminds, despre securitatea cibernetică la nivel național: Pare că luăm în serios această treabă. Nu cred că suntem mai neglijenți sau mai defavorizați decât alte țări sau poate decât întreaga UE CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Marius Marinescu, CTO Metaminds, despre securitatea cibernetică la nivel național: Pare că luăm în serios această treabă. Nu cred că suntem mai neglijenți sau mai defavorizați decât alte țări sau poate decât întreaga UE

Director de comunicare al eJobs afirmă că angajatorii caută, în primul rând, stabilitate, pentru că orice proces de recrutare sau de înlocuire a unui angajat pierdut presupune niște costuri destul de mari, și financiare, și de timp, dar și niște resurse de energie destul de importante.

„Și atunci, una dintre principalele cerințe ale angajatorilor este stabilitatea angajaților. Contează foarte mult și abilitățile tehnice pe care le au, chiar și studiile, deși nu la fel de mult ca în trecut. Mai multe decât abilitățile tehnice, contează disponibilitatea candidaților de a învăța și de a se supra-specializa la job. Traversăm o perioadă în care angajatorii sunt mai mult decât dispuși de a investi în specializarea angajaților.

Inclusiv când vine vorba despre o poziție entry level sau despre candidați aflați la început de carieră, chiar dacă ei nu au experiență sau chiar dacă nu au un set de skill-uri foarte bine puse la punct, dacă au o atitudine bună, dacă sunt deschiși, flexibili, angajatorii îi iau, sunt dispuși să investească în pregătirea lor”, mai spune Ana Călugăru.

În ceea ce-i privește pe candidați, salariul reprezintă principalul criteriu la care se uită atunci când își caută un loc de muncă. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ana călugăru
ejobs
munca remote