Pentru producătorul auto BMW, piața din Rusia înseamnă un total de circa 50.000 de mașini livrate anual, mult prea puține pentru ca business-ul să fie impactat major odată cu închiderea operațiunilor de acolo. Industria auto în schimb va suferi de pe urma războiului.
„Business-ul nu este atât de impactat de războiul din Ucraina. Pentru BMW, Rusia e o piață de circa 50.000 de mașini pe an. Acest gol poate fi absorbit și de alte piețe în momentul de față, în situația asta excepțională când avem cereri foarte mari și sincope de producție. Cred că această situație este totuși fără precedent în istoria recentă. Nu poate fi comparată cu alt conflict”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Alexandru Șeremet, director de comunicare al BMW România.
Războiul din Ucraina, consideră el, a avut un impact imediat asupra industriei auto. Din această săptămână însă s-au găsit soluții pentru depășirea provocărilor generate de conflictul militar.
„Există furnizori pentru industria auto care au centre de producție în Ucraina, care sunt foarte importanți pentru ciclul de producție și faptul că ei nu au mai putut să producă a dus la suspendarea producției sau încetinirea ritmului de producție pentru mai multe fabrici, în special din Europa, printre care și cele BMW. Din această săptămână s-au găsit soluții să se depășească această problemă cu furnizorii și majoritatea fabricilor BMW și-au reluat integral producția”, mai spune acesta.
El adaugă că există discuții conform cărora ar putea fi afectate și alte elemente din ciclul de producție.
„De exemplu, niște componente pentru producția de cipuri, care oricum e destul de afectată. Rămâne de văzut care va fi impactul războiului pe mai departe. Însă, cei doi ani de pandemie au obligat producătorii auto să învețe să fie mult mai flexibili. Au existat suspendări de producție de foarte multe ori, probleme de transporturi, au fost țări care s-au închis peste noapte și nu au mai putut livra etc. Toată experiența asta a călit producătorii auto. I-a obligat să învețe să fie mai flexibili”, mai precizează Alexandru Șeremet.