Imediat după retragerea Renault de pe piața din Rusia, reprezentanții statului rus, în special cei care controlează uzinele Lada, au declarat că vor construi propria versiune Duster, pentru a menține în uzină acest model de succes pe piața locală. Acum ei dau înapoi și spun că este foarte puțin probabil ca Duster să mai fie produs în fabrica Lada.
Rușii și-au dorit un Duster cu sigla Lada pe capotă, dar se văd în imposibilitatea de a face acest lucru. Imediat după ce Renault a semnat documentele de vânzare a uzinelor din Togliati (Lada) și din Moscova (Renault), autoritățile ruse și reprezentanții companiei care a preluat marca Lada au spus că vor să producă în continuare SUV-ul Duster, deoarece reprezintă un model popular pe piață. Mașina ar fi urmat să poarte sigla Lada și să fie construită cu componente produse aproape exclusiv de industria rusă. Acum, toată această poveste a unui Duster renăscut la Lada dă semne că s-a închis pentru totdeauna, iar presa rusă explică și de ce.
Maxim Sokolov, directorul general AvtoVAZ, compania care deține marca Lada și în care Renault a fost, până nu demult, acționar majoritar cu aproximativ 70%, a declarat că Duster nu va fi produs niciodată sub sigla Lada pentru că mașina este prea complexă, iar componentele nu sunt disponibile în industria locală. Pentru a putea asambla mașina, AvtoVaz ar avea nevoie de la Renault de două lucruri: de plata unei licențe pentru fiecare automobil produs și de importul de comonente produse de Renault Group, cele mai multe din ele la Mioveni. Cele două costuri impuse de aceste două elemente ar conduce la un preț mult prea mare al mașinii rezultate, astfel că AvtoVAZ nu-și permite să producă modelul de succes al Dacia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din acest motiv, rușii se vor mulțumi să producă în cele două uzine Lada modelele pe care le-au asamblat până acum, Granta, Vesta, XRay, celebra Niva, precum și a versiunii locale a modelului Dacia Logan MCV, care se numește Lada Largus. XRay și Largus folosesc platforma B0, cea care a fost prezentă pe prima generație Logan, însă celelalte modele dispun de o platformă proprie, dezvoltată în Rusia.
Pentru cealaltă uzină Renault, de lângă Moscova, în care s-a produs versiunea locală Renault Duster, împreună cu modelele Arkana, Sandero și Nissan Terrano, rușii au ales soluția unui parteneriat cu statul prieten China. Fabrica redenumită Moskvici va asambla mașini ale mărcii chineze JAC, pe care le va vinde sub marcă proprie.