Construcția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș intră în linie dreaptă

Construcția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș intră în linie dreaptă
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iul 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că se intră în linie dreaptă pentru construcția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, iar CNAIR a precizat că începe proiectarea pentru primii 60 de kilometri.

”Construcția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș intră în linie dreaptă ! CNAIR a finalizat în această după amiază încărcarea în sistem și transmiterea către ANAP a documentațiilor pentru atribuirea contractelor necesare proiectării și execuției celor 4 tronsoane ale acestei autostrăzi (68,05 km)”, este mesajul.

Urmărește-ne și pe Google News
Parcarea gratuită în Mamaia și în Constanța - eșec cu scandal. “Ce vă voi descrie mai jos nu sunt desene animate.\ CITEȘTE ȘI Parcarea gratuită în Mamaia și în Constanța - eșec cu scandal. “Ce vă voi descrie mai jos nu sunt desene animate."

Potrivit ministrului, Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) - Avrig-Mârșa (DJ105G), va avea o lungime de 14,25 km.

Tronsonul 2: Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), va avea o lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), va avea o lungime de 17, 61 km

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) - Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1, va avea o lungime de 16,26 km pentru sectorul de autostradă și 5,65 km pentru drumul de legătură. 

Perioada de proiectare a fiecărui contract va fi 12 luni iar cea de execuție a lucrărilor va fi de 36 de luni.

Grindeanu - Nu mi se pare normal ca din banii tuturor românilor să fie subvenționat non-stop metroul CITEȘTE ȘI Grindeanu - Nu mi se pare normal ca din banii tuturor românilor să fie subvenționat non-stop metroul

Întregul proiect este finanțat din fonduri europene nerambursabile.

”Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraș are o importanță majoră în desfășurarea traficului rutier pe direcția Coridorului IV Pan European și face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT - Comprehensive (Intercoridorul Moldova - Transilvania)”, a mai transmis ministrul. 

La rândul lor, reprezentanții CNAIR au precizat că au transmis la ANAP cele 4 documentații de atribuire pentru lansarea procedurilor de achiziție publică pentru Proiectare și Execuție Autostradă Sibiu – Făgăraș. 

”Obiectul procedurilor de achiziție publică, il reprezintă atribuirea celor 4 contracte de proiectare si execuție a lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș, in lungime de aproximativ 68,05 km”, a precizat CNAIR. 

Compania a explicat că perioada de proiectare si execuție a fiecarui contract va fi de 48 de luni din care, 12 luni perioadă de proiectare si 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor;

”ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentațiilor de atribuire. După validarea documentațiilor de atribuire, CNAIR va putea publica Anunturile de Participare aferente contractelor pentru proiectarea si execuția lucrărilor, in cadrul cărora se va stabili data de depunere a ofertelor”, a mai precizat CNAIR. 

În decembrie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunța că au fost avizate studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu - Făgăraș și Buzău - Focșani. De asemenea, etapa a doua din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera este în procedură de obținere a avizului de mediu.

”Consiliul Tehnico - Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu - Făgăraș. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov”, a transmis Irinel Ionel Scriosteanu.

Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă

Autostrada are lungimea de 68,05 km și este împărțită în 4 tronsoane:

Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)

Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)

Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.

Potrivit lui Scrioșteanu, Consiliul Interministrial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național a avizat și Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău - Focșani - A7

Traseul Autostrăzii Buzău - Focșani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se termină în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea). 

Autostrada are o lungime de 82,440 km și se împarte în 4 tronsoane/loturi distincte: 

FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți români CITEȘTE ȘI FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți români

Lotul 1 – Buzău (Autostrada Ploiești - Buzău) și Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);

Lotul 2 – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);

Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);

Lotul 4 –Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.264.022.297,33 lei cu T.V.A. 

”În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu”, a mai transmis Scrioșteanu. 

Potrivit acestuia, la finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h.

După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km.

Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile.

viewscnt
Afla mai multe despre
sibiu - făgăraș
buzău- focșani
ministerul transporturilor