Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a anunțat marți că, din această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la ghișeele de control de frontieră a crescut cu circa 50% pe fluxul de ieșire din țară, iar timpul de așteptare al pasagerilor a scăzut la doar 2-5 minute.
În prezent există 13 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 26 de posturi de control.
În luna iunie, din cauza aglomerației tot mai mari, aeroportul le-a cerut pasagerilor să vină cu trei ore înainte de decolare, scrie News.ro.
”Compania Națională Aeroporturi București continuă procesul de fluidizare a controlului pasagerilor la punctele de frontieră, prin suplimentarea numărului de ghișee și reorganizarea zonei de control al pașapoartelor, pe fluxul de plecări al Aeroportului Henri Coandă”, arată comunicatul CNAB.
CITEȘTE ȘI Actorul Mugur Mihăescu, interpretul personajului Garcea, numit consilier personal al primarului Firea pentru Centrul Vechi din BucureștiSăptămâna trecută, capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost extinsă cu două ghișee, respectiv patru posturi de control, dedicate curselor charter.
”Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la ghișeele de control de frontieră a crescut cu aproape 50% pe fluxul de ieșire din țară. Timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor a scăzut substantial, în prezent aceasta fiind de 2-5 minute”, a declarat directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.
În prezent, după reorganizarea zonei de control al pașapoartelor, pasagerii au la dispoziție pe fluxul de plecări 13 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 26 de posturi de control.
Reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București spun că Ministerul Afacerilor Interne a asigurat acoperirea tuturor posturilor de control din aeroport cu ofițeri ai Poliției de Frontieră.
Noile ghișee au funcționat în program de testare începând din data de 24 august, iar din această săptămână au intrat în funcțiune la capacitate maximă.
”Vom continua eforturile pentru optimizarea serviciilor noastre și analizăm posibilitățile extinderii capacităților de procesare, astfel încât tranzitul pasagerilor prin Aeroportul Henri Coandă să fie cât mai rapid și mai confortabil. Mulțumim pentru înțelegere pasagerilor noștri și îi asigurăm că luăm toate măsurile pentru confortul și securitatea lor, dar și pentru desfășurarea în deplină siguranță a operațiunilor aeroportuare”, a precizat directorul general al CNAB, Bogdan Mîndrescu.
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a înregistrat în prima jumătate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, existând premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri în întregul an.