Agenția de turism Transilvania Hotels & Travel, parte a SIF Transilvania, vrea să își dezvolte sectorul de incoming și să aducă în România turiști străini din țările nordice, din cele baltice, dar și din Israel și Rusia, a declarat pentru News.ro directorul general al Transilvania Hotels & Travel, Marius Zamfir, care le va propune turiștilor străini circuite în Transilvania, Moldova și Delta Dunării.
Transilvania Hotels & Travel a intrat în insolvență la propria cerere în luna iunie, după ce 3 creditori, inclusiv Turism Felix și THR Marea Neagră, la care acționar majoritar este tot SIF Transilvania, au solicitat în instanță plata unor datorii.
În prezent, din cele circa 2.500 de agenții licențiate în România, doar în jur de 30 sunt specializate pe incoming.
”Societatea este pe piață din 2003. De-a lungul timpului, au mai fost tentative de a dezvolta acest departament. Însă, din această vară, cu o echipă nouă, dorim să revigorăm acest proiect. Vrem să atacăm piețele nordice: Norvegia, Danemarca, Suedia, Finlanda) și țările baltice (Estonia, Lituania, Letonia), dar și vechea destinație Israel. De anul viitor vrem să intrăm și pe piața rusă”, a afirmat Zamfir, pentru News.ro.
Acesta afirmă că societatea va participa la târgurile de profil din aceste țări și va încheia parteneriate cu marii turoperatori.
”Suntem deja în discuții cu touroperatori mari, din țările menționate, să încheiem parteriate cu ei. Vrem să negociem totodată și cu asociațiile patronale de turism din piețele targhetate”, a spus Zamfir.
Firma le va propune turiștilor străini zece circuite, între care un circuit care promovează mitul lui Dracula, Transilvania, circuite cu temă gastronomică, drumul vinului, Delta Dunării, mănăstirile din Moldova si circuite în stațiunile balneo.
De altfel, sectorul balneo a înregistrat o creștere de 25% în acest an, spune Zamfir, care menționează că Transilvania Hotels & Travel vrea să fie cel mai important turoperator pe partea de balneo.
”Stațiunile balneo sunt cele mai căutate destinații. Cererea e semnificativ mai mare față de anii anteriori, noi am avut o creștere de 25% a numărului de turiști. De altfel, între 25 și 30% din turiști sunt străini, din Israel, Germania și Austria, în special. Și sunt convins că acolo unde se investește, în viitor, se va dezvolta și turismul balnear , iar turistii strainii vor veni in numar tot mai mare”, a declarat Zamfir.
Un alt segment cu cerere mare este legat de evenimente.
”Pentru Revelion, de exemplu, toate locurile noastre din Băile Felix sunt ocupate încă de la 1 august”, a precizat managerul.
Despre litoralul românesc, reprezentantul Transilvania Hotels & Travel afirmă că s-a vândut foarte bine în acest an, mai ales hotelurile de 2 și 3 stele.
”Noi am vândut mult mai bine față de anii trecuți, a avut un impact foarte mare faptul că pe plan extern au existat probleme în ceea ce privește securitatea. Ca diferențe față de ceilalți ani, turiștii nu au mai cerut și masă pe litoral, s-au descurcat pe cont propriu. Iar de cealaltă parte, în stațiunile balneo au mers inclusiv tinerii, la 3 și 4 stele, iar turiștii au cerut pensiune completă”, a spus Zamfir.
El consideră că stațiunile balneo din România, cândva renumite, au un mare potențial, însă au de suferit deoarece nu s-a mai investit în ultimii ani.
”De exemplu în stațiuni reprezentative cu ani în urmă, precum Olănești, Herculane, Soveja, Govora, ar trebui gândită o lege prin care Ministerul Turismului să ofere facilități celor care dețin active și investesc în zonă, cum ar fi scutiri de taxe si impozite, dobânzi preferențiale și fond de garantare”, a explicat Marius Zamfir.
Turoperatorul Transilvania Hotels & Travel operează peste 20.000 de locuri de cazare în destinații de pe litoralul Mării Negre, Băile Felix, Covasna, Tușnad, Buziaș, Predeal, precum și în orașele Brașov și Ploiești.
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor, pierderea Transilvania Hotels & Travel aproape s-a dublat anul trecut, la 3,52 milioane de lei, comparativ cu un rezultat negativ de 1,9 milioane lei în 2015. Cifra de afaceri netă a urcat cu 55%, de la 16 milioane de lei în 2015 la 24,9 milioane lei.