Ziua Femeii...înflorește afacerile cu flori. Topul jucătorilor și ce cumpără românii

Ziua Femeii...înflorește afacerile cu flori. Topul jucătorilor și ce cumpără românii
scris 7 mar 2019

Un calcul realizat acum relevă că florile oferite doamnelor și domnișoarelor de 8 Martie costă peste 20 milioane de euro, pornind de la ideea că măcar o treime dintre acestea primesc un buchet care costă, în medie, 30 de lei.

Potrivit unui studiu realizat de o companie de profil, de 8 Martie, cele mai căutate flori sunt ghioceii, freziile, zambilele, lalelele și narcisele. Cele mai apreciate flori de către români sunt însă trandafirii.

Urmărește-ne și pe Google News

Cert este că, pentru firmele din domeniu, vânzările de 8 Martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri la nivelul întregului an.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șeful retailerului portughez Jerónimo Martins anunță: România este piața pe care vrem să intrăm. Nu este exclusă cumpărarea unui jucător local CITEȘTE ȘI Șeful retailerului portughez Jerónimo Martins anunță: România este piața pe care vrem să intrăm. Nu este exclusă cumpărarea unui jucător local

Afacerile din comerțul cu ridicata al florilor au depășit, în 2017, nivelul de 336 de milioane de lei. Și profitul companiilor din domeniu a crescut semnificativ, la 26,1 milioane de lei în 2017, fiind cu aproape 10 milioane mai mare decât în 2016, conform Frames.

"Pe fondul consolidării puterii de cumpărare și extinderii ofertei de servicii, piața florilor din România a continuat să crească în 2018, datele preliminare indicând un avans între 15-20% față de anul precedent. Iar 2019 a pornit sub auspicii, de asemenea, foarte favorabile, business-ul din acest sector urmând să treacă, cel mai probabil, de nivelul de 350 de milioane de lei’’, estimează analiștii Frames.

În sectorul comerțului cu ridicata al florilor erau înregistrate, în 2017, 523 de companii. "Numărul firmelor, în prezent, este aproape dublu față de cel înregistrat în 2010, semn al interesului investitorilor pentru acest sector. De exemplu, dacă în 2010 activau 298 de firme, în 2016 se ajunsese la 498 de companii’’, spun analiștii.

Statistica arată că cele mai multe companii activează în București și Ilfov (263), urmate de județele Cluj (52), Iași (49), Argeș (43), Brașov (42), Mureș și Timiș (33) și Sibiu cu 30 de firme specializate în comerțul cu ridicata al florilor și plantelor.

Primăria Capitalei vrea reconfigurarea rețelei de tramvaie ale Societății de Transport București. Ce liniile de tramvai ar urma să fie desființate CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei vrea reconfigurarea rețelei de tramvaie ale Societății de Transport București. Ce liniile de tramvai ar urma să fie desființate

În sectorul afacerilor cu flori activează peste 1200 de angajați. Potrivit analiștilor, dincolo de datele comunicate la Ministerul Finanțelor și Registrului Comerțului, business-ul din acest domeniu trebuie privit într-o dimensiune mult mai largă.

"Comerțul cu ridicata al florilor acoperă doar o parte din afacerile din acest sector, reprezentând tranzacțiile provenite în principal din importuri.  În comerțul cu amănuntul activează însă și companii care produc flori în țară și pe care le vând în regie proprie. În plus, există în continuare o piața neagră a florilor care se află la un nivel ridicat, atât din prisma volumului vânzărilor cât și a personalului angajat’’, arată studiul.

Primii trei jucători din piața de flori din România activează în jurul Capitalei, în concordanță cu vânzările semnificative din această zonă. Flowers Market Holland SRL (Ilfov) este liderul clasamentului, cu afaceri de 26 de milioane de lei în 2017 și un profit de 1,22 milioane de lei. Urmează firma bucureșteană Flor de Los Andes  SRL, cu un business de 16,8 milioane de lei și un profit de 1,21 mil. lei, și Tri’as Amway SRL (București) cu afaceri de 13,7 milioane lei și un profit de 1,82 milioane lei.

În top 10 cei mai importanți comercianți cu ridicata de flori și plante urmează Stanjenel SRL din Brașov, Hortigala SRL din Covasna, B&P Floral Connection (București), Flex for future SRL (Sibiu), TMT Flowers SRL (Neamț), City Garden Distribution SRL (București) și Floria International Wholesale SRL (București), aceste companii înregistrând, împreună, afaceri de 64 de milioane de lei.

Pe ansamblu, 495 dintre cele 523 de companii fac parte din zona microîntreprinderilor, cu business-uri vulnerabile din punct de vedere financiar.

ULTIMA ORĂ FOTO Proiect imobiliar de peste 100 milioane euro, blocat de locuitorii cartierului bucureștean Floreasca. Hala Ford deschisă de nepotul lui Carol Davila devenea mall, cu modele Ford interbelice CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Proiect imobiliar de peste 100 milioane euro, blocat de locuitorii cartierului bucureștean Floreasca. Hala Ford deschisă de nepotul lui Carol Davila devenea mall, cu modele Ford interbelice

"Chiar dacă media cifrei de afaceri din acest sector a crescut de la 493.000 lei în 2013 la 645.000 lei în 2017, iar cea a profitului net a avansat de la 16.500 lei la 50.100 lei, aproape jumătate dintre firme (247 companii) prezintă un risc foarte mare și numai 102 de companii au un risc investițional scăzut. Această situație este cauzată de lipsa capitalului investițional care le face, pe cele mai multe, vulnerabile în caz de criză, orice blocaj pe lanțul comercial fiind de natură să creeze dificultăți operaționale’’, arată analiza. Statistica arată că firmele din acest sector raportau datorii de peste 200 milioane de lei, cu o medie de 434.000 lei în 2017.

Potrivit analizei, piața florilor din România se află în plin proces de maturizare și consolidare.

Într-un sector în care transportul și depozitarea sunt esențiale, având în vedere marfa perisabilă, companiile care au investit semnificativ în domeniu au ajuns să controleze mare parte din piață, dovadă rezultatele financiare.

"Pe fondul competiției acerbe, multe dintre companii au înțeles că viitorul îl reprezintă dezvoltarea la nivel de rețea (import/producție-distribuție-comercializare), iar potențialul de investiție în acest sens este unul foarte ridicat. Dincolo de dezvoltarea rețelelor de florării, un trend tot mai puternic în piață îl reprezintă dezvoltarea serviciilor online. A cumpăra flori de pe telefonul mobil reprezintă, în 2019, o opțiune tot mai populară’’, arată analiza.

Potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică, din cele 19,644 milioane de persoane care la 1 ianuarie 2017 aveau reședința obișnuită pe teritoriul României pentru cel puțin 12 luni, circa 10,041 milioane erau femei, reprezentând 51,1% din totalul populației rezidente.

Dintre acestea, 5,504 milioane locuiau în mediul urban, reprezentând 52,3% din totalul populației urbane. În mediul rural, ponderea populației feminine era de 49,8%.

Statistica arată, pe de altă parte, că populația feminină este mai "îmbătrânită" decât cea masculină cu 3,3 ani. Dacă vârsta medie națională este de 41,7 ani, vârsta medie feminină  este de 43,3 ani, iar vârsta medie masculină de 40 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
8 martie
flori
ziua femeii