Ungaria acuză că mai multe companii vând produse slabe în Estul Europei, după ce au verificat supermarketurile Lidl și Aldi

Ungaria acuză că mai multe companii vând produse slabe în Estul Europei, după ce au verificat supermarketurile Lidl și Aldi
scris 17 feb 2017

Autoritățile ungare susțin că marile companii obișnuiesc să comercializeze produse de o calitate inferioară pe piața din estul Europei, chiar dacă este utilizat același brand și preț ca în țările din vestul Europei, transmite EurActiv.com

Oficiul Național pentru Siguranța Alimentelor (NEBIH) din Ungaria a analizat un număr de 24 de produse alimentare comercializate prin supermarketurile Lidl și Aldi. În urma analizei, s-a constatat că versiunea locală a napolitanelor Manner este mai puțin crocantă decât cea vândută în supermarketurile din Austria. De asemenea, analiza a identificat o altă diferență de calitate în ceea ce privește crema tartinabilă Nutella, care este mai puțin dulce în Ungaria decât în Austria, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News

”Personal, am fost consternat când am citit acest raport. Cred că vorbim de cel mai mare scandal din ultimele zile”, a declarat șeful cabinetului lui Viktor Orban, Janos Lazar.

Lazar a susținut că guvernanții vor lansa o evaluare pe scară largă a produselor comercializate în Ungaria, însă nu a precizat ce acțiune specifică va lua în acest caz Budapesta.

Ungaria nu este singura țară îngrijorată de calitatea inferioară a produselor comercializate în estul Europei.

Autoritățiile slovace au anunțat săptămâna trecută că au descoperit diferențe de gust, compoziție și aspect în aproape zece produse alimentare vândute local, prin comparație cu aceleași produse din Germania și Austria.

Asalt împotriva multinaționalelor: PSD și PNL vin cu proiecte care impun impozitarea profitului acolo unde firma lucrează CITEȘTE ȘI Asalt împotriva multinaționalelor: PSD și PNL vin cu proiecte care impun impozitarea profitului acolo unde firma lucrează

Administrația Sanitară Veterinară și pentru Alimente (SVPS) a dezvăluit că aproape jumătate din produsele alimentare testate au o compoziție cu mult diferită față de produsele vândute de același brand în țările din vestul Europei.

”Clienții se așteaptă la aceeași calitatea de la același brand, oricare ar fi țara de producție sau comercializare”, a declarat ministrul slovac al Agriculturii, Gabriela Matecna.

La nivel european, autoritățile nu sunt interesate de calitatea produselor comercializate în țările membre, ci mai degrabă de siguranța acestora pentru consum.

Inspectorii SVPS au testat 22 de produse alimentare care se găsesc atât în supermarketurile din Slovacia (în special în Bratislava), cât și în Austria (în localitățile de graniță Kittsee și Hainburh).

Printre alimentele testate au existat lactate, produse din carne sau pește, ciocolată, brânză, băuturi și produse de patiserie. Inspectorii au analizat atât ambalajul, informațiile despre compoziție și gramajul, cât și culoarea, gustul și mirosul.

SVPS s-a concentrat pe parametrii de calitate, precum conținutul de carne, grăsime și proteine, ori substanțe adiționale (ex. îndulcitori și conservanți).

”Până la jumătate din produse s-au remarcat prin diferențe semnificative ale calității”, a declarat Matecna.

În acest sens, produsele alimentare comercializate local conțineau mai puțină carne și mai multă grăsime, precum și îndulcitori și conservanți, decât în Austria. De asemenea, aceleași produse aveau gramaje mai mici în Slovacia, dar aceleași prețuri ca în Austria.

Asociația Consumatorilor din Slovacia a întreprins teste similare în 2011, atunci când au fost analizate o serie de produse ambalate din Germania, Austria, Cehias, Polonia, Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria.

Acele teste au confirmat că mai multe companii multinaționale comercializează produse de o calitate diferită, dar sub același brand, în anumite țări din UE. De asemenea, inspectorii au descoperit că era păstrată calitatea doar în cazul ciocolatei Milka.

Comisia Europeană a susținut anterior că aceste acuzații sunt lipsite de orice fundament, iar companiile multinaționale sunt libere să adapteze calitatea produselor în funcție de piața de comercializare.

viewscnt
Afla mai multe despre
lidl
aldi