Kraft Heinz urmărește o fuziune cu Unilever, deși gigantul anglo-britanic a respins o primă propunere, în valoare de 143 miliarde dolari

Kraft Heinz urmărește o fuziune cu Unilever, deși gigantul anglo-britanic a respins o primă propunere, în valoare de 143 miliarde dolari
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 17 feb 2017

Grupul american Kraft Heinz, al cincilea mare jucător din industria alimentară, a anunțat vineri că a propus o fuziune cu gigantul anglo-olandez Unilever, numărul doi mondial în funcție de vânzări, propunere care a fost refuzată de Unilever. Oferta, care evaluează Unilever la 115 miliarde lire sterline (143 miliarde dolari), "nu are niciun merit strategic sau financiar pentru acționari", potrivit Unilever.

Kraft Heinz a oferit acționarilor Unilever 50 dolari în numerar și acțiuni pentru fiecare acțiune deținută. Oferta "subevaluează în mod fundamental Unilever", au declarat reprezentanții grupului anglo-olandez, precizând că propunerea nu are niciun merit financiar sau strategic pentru acționari. "Unilever nu vede niciun motiv pentru discuții viitoare".

Urmărește-ne și pe Google News

În pofida refuzului, Kraft Heinz “este interesat să colaboreze pentru ajungerea la o înțelegere în privința termenilor unei tranzacții”, a arătat grupul american, citat de MarketWatch și Reuters.

Acțiunile Kraft Heinz, companie creată în 2015, în urma fuziunii dintre Kraft Foods Group și Heinz, s-au apreciat vineri cu 4,8% în tranzacțiile premarket, în timp ce cotația Unilever a crescut cu aproape 13% pe bursa de la Londra și cu 10% la New York.

Disney va organiza un eveniment ”Star Wars” pe 1 septembrie, la miezul nopții, pentru a lansa o colecție de jucării CITEȘTE ȘI Disney va organiza un eveniment ”Star Wars” pe 1 septembrie, la miezul nopții, pentru a lansa o colecție de jucării

Kraft Heinz a precizat că nu se știe sigur dacă va înainta o propunere oficială de fuziune cu Unilever.

Un eventual acord între cele două grupuri ar aduce sub aceeași umbrelă mărci precum ketchup-urile Heinz,  maionezele Hellmann's și supele Knorr. Grupul rezultat ar avea o capitalizare de peste 230 miliarde de dolari.

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 52.7 miliarde euro în 2016. Unilever are mai mult de 400 de branduri în portofoliu, printre care Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.

viewscnt
Afla mai multe despre
kraft heinz
unilever
fuziune
propunere