Grupul american Kraft Heinz, al cincilea mare jucător din industria alimentară, a anunțat vineri că a propus o fuziune cu gigantul anglo-olandez Unilever, numărul doi mondial în funcție de vânzări, propunere care a fost refuzată de Unilever. Oferta, care evaluează Unilever la 115 miliarde lire sterline (143 miliarde dolari), "nu are niciun merit strategic sau financiar pentru acționari", potrivit Unilever.
Kraft Heinz a oferit acționarilor Unilever 50 dolari în numerar și acțiuni pentru fiecare acțiune deținută. Oferta "subevaluează în mod fundamental Unilever", au declarat reprezentanții grupului anglo-olandez, precizând că propunerea nu are niciun merit financiar sau strategic pentru acționari. "Unilever nu vede niciun motiv pentru discuții viitoare".
În pofida refuzului, Kraft Heinz “este interesat să colaboreze pentru ajungerea la o înțelegere în privința termenilor unei tranzacții”, a arătat grupul american, citat de MarketWatch și Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile Kraft Heinz, companie creată în 2015, în urma fuziunii dintre Kraft Foods Group și Heinz, s-au apreciat vineri cu 4,8% în tranzacțiile premarket, în timp ce cotația Unilever a crescut cu aproape 13% pe bursa de la Londra și cu 10% la New York.
Kraft Heinz a precizat că nu se știe sigur dacă va înainta o propunere oficială de fuziune cu Unilever.
Un eventual acord între cele două grupuri ar aduce sub aceeași umbrelă mărci precum ketchup-urile Heinz, maionezele Hellmann's și supele Knorr. Grupul rezultat ar avea o capitalizare de peste 230 miliarde de dolari.
Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală și a locuinței, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 52.7 miliarde euro în 2016. Unilever are mai mult de 400 de branduri în portofoliu, printre care Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.