Grupul elvețian Swatch, cel mai mare producător mondial de ceasuri, a raportat vânzări anuale în linie cu estimările, și previzionează "oportunități excelente de creștere" în acest an, transmite Reuters.
Producătorul ceasurilor Omega și Tissot a avut anul trecut vânzări de 7,89 miliarde franci elvețieni (9,11 miliarde de dolari), o creștere de 5,2% în monedă locală și de 12,6% la rate de schimb constante. Anul trecut, moneda Elveției s-a apreciat semnificativ, în contextul evoluțiilor geopolitice, scrie Agerpres.
În trimestrul patru din 2023, creșterea vânzărilor Swatch s-a redus la 8%.
Creșterea anuală a vânzărilor este în linie cu estimările analiștilor de la Zuercher Kantonalbank, care previzionau un avans de 12,7%, la 7,9 miliarde franci elvețieni.
Profitul net a crescut cu 8,1%, la 890 milioane franci elvețieni.
"Grupul anticipează excelente oportunități privind majorarea în acest an a rezultatelor financiare în monedă locală. Marca de bijuterii Harry Winston va avea o cifră de afaceri de peste un miliard în 2024. Mărcile Swatch, Tissot și Longines vor continua dezvoltarea solidă pe segmentele de prețuri medii și mai scăzute", se arată în comunicatul Swatch.
De asemenea, compania se așteaptă la majorarea cererii în China, un motor important de creștere al industriei de lux în ultimii ani.
Cu 18 mărci de ceasuri, Swatch este prezentă pe toate segmentele, de la ceasurile de lux Breguet, la ceasurile de plastic Swatch, o strategie care în trecut a ajutat compania să facă față momentelor în care un anumit segment al pieței era supus la presiuni.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.