Aproape trei sferturi (71%) dintre cumpărătorii europeni aleg să facă achiziții online de la comercianți internaționali, 43% cumpărând produse direct de pe smartphone.
Principalele motive care stau la baza opțiunilor de achiziție online pentru 71% dintre cumpărătorii europeni sunt prețurile mai bune și dorința de a cumpăra un anumit brand sau produs, arată rezultatele studiului UPS Europe Pulse of the Online Shopper 2017.
"Datorită internetului, activitatea de shopping a devenit globală, permițând comercianților să-și plaseze și să-și vândă produsele clienților din întreaga lume. Cercetările noastre arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii europeni online fac achiziții din alte țări. Acest lucru oferă nenumărate oportunități atât pentru micii comercianți, cât și pentru retailerii mari care doresc să-și extindă afacerile”, a declarat Abhijit Saha, vicepreședinte Marketing, UPS Europe.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
96% dintre cumpărătorii online fac achiziții din marketplace, platforme online pentru terți comercianți, 67% și-au justificat alegerea prin prețuri mai bune, iar 43% au indicat gama mai largă de produse din fiecare categorie.
Principalele argumente ale cumpărătorilor, atunci când fac achiziții de la comercianți dintr-o altă țară sunt: siguranța plăților (75%), precizarea clară a costului total al comenzii, inclusiv taxele și comisioanele (72%), o politică de retur transparentă (63%), conversia prețurilor în moneda locală (63%) și rapiditatea livrării (62%).
Mai mult de jumătate (52%) dintre cumpărătorii online din Europa iau în considerare opțiunile de livrare oferite atunci când caută și selectează produse online, în timp ce 75% cred că returul gratuit este important. Totodată, 63% dintre cumpărători sunt interesați de serviciile de expediere a coletelor la adrese alternative cu program prelungit, dacă taxele sunt mai mici decât în cazul livrării la domiciliu.
Studiul mai relevă că 43% dintre utilizatorii de smartphone au făcut achiziții de pe telefon, aceștia folosind dispozitivele mobile pentru mai multe activități legate de shopping, inclusiv pentru a localiza magazine sau pentru a obține informații legate de anumite magazine (78%), pentru a urmări o comandă (78%) și pentru a compara prețurile (75%).
Studiul a fost realizat în rândul a peste 6.400 de cumpărători online din Europa, din șase țări (Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania și Marea Britanie).