Sistemul Coca-Cola din România, format din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, a avut anul trecut o contribuție la economie și susținerea comunităților locale cuantificată la 594 milioane euro valoare adăugată și 27.300 locuri de muncă susținute pe întregul lanț de valoare, la care se adaugă peste 1 milion de euro investiți anual în proiecte pentru comunitate.
Cifrele sunt indicate în cel de-al patrulea studiu de impact socio-economic și primul raport de sustenabilitate la nivelui întregului sistem, Coca-Cola fiind prezentă pe piața locală de peste 27 de ani.
Prin activitatea sa, Sistemul Coca-Cola în România pune în mișcare un lanț de valoare care stimulează economia națională și susține dezvoltarea comunităților locale. Acesta include operațiunile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, fermieri români care furnizează ingredientele pentru produse, furnizori de etichete, materiale, tehnologie și echipamente, firme de consultanță, transportatori și clienți din retail și HoReCa, spun reprezentanții companiei.
Conform studiului de impact socio-economic, care analizează datele din anul 2018, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca-Cola în România se ridică la 594 milioane euro, respectiv 0,29% din PIB-ul României.
• Valoarea adăugată direct, de operațiunile Sistemului Coca-Cola în România, este de 74 milioane euro.
• În 2018, românii au cumpărat produse din portofoliul Coca-Cola în valoare de 903 milioane euro. Pentru fiecare euro plătit de consumator, 66 cenți s-au întors în economia locală.
Taxele plătite către statul român sunt în continuare cea mai semnificativă componentă a valorii adăugate de Sistemul Coca-Cola în România. Întregul lanț de valoare al Sistemului Coca-Cola aduce o contribuție de 253 milioane euro la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite, ceea ce reprezintă 0,82% din toate taxele și impozitele încasate de statul român. În mod direct, Sistemul Coca-Cola în România plătește taxe în valoare de 36 milioane euro.
Prezența Sistemului Coca-Cola în România generează și susține locuri de muncă nu doar în cadrul celor două companii, ci pe întregul lanț de valoare. Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca-Cola și de partenerii săi se ridică la 27.300, adică 0,32% din numărul total al angajaților din România. Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 18 locuri de muncă în restul economiei locale.
Alte câteva dintre rezultatele anului 2018, pe zona de sustenabilitate, sunt:
• 86% dintre furnizorii Sistemului sunt furnizori locali, 82% din bugetul pentru aprovizionare mergând către aceștia.
• Reducerea cu 4,8% a consumului de energie utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017
• Reducerea cu 3,3% a volumului de apă utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.
• Reducerea cu 16,55% a intensității emisiilor de CO2 per litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.
• Folosirea energiei verzi în proporție de 93,5%, față de 92,2% în 2017.
• Crearea unui mediu de lucru echilibrat și prietenos, cu oportunități de dezvoltare profesională și personală pentru angajați: numărul orelor de training a crescut cu 66% față de 2017, iar Coca-Cola HBC România este Cel mai dorit Angajator din sectorul FMCG, pentru al cincilea an consecutiv**.
• Încurajarea diversității – peste 50% din membrii echipelor de senior management sunt femei.
• Susținerea comunităților prin proiecte relevante, cu investiții anuale în valoare de peste 1 milion euro:
o După Noi, Strângem Tot Noi - informarea publicului privind problema deșeurilor de ambalaje și soluția colectării selective, prin activități și mesaje care au ajuns la peste 615.000 de români.
o La TINEri Este Puterea – susținerea a 2.600 de tineri din categoria NEETs (not employed, in education or training) cu acces la resurse pentru dezvoltarea personală și profesională.
o Future Makers - sprijin financiar și know-how pentru 1.600 de tineri cu inițiative de business, acordat de Fundația Coca-Cola.
o Ziua bună! Ziua Voluntarilor Mici - 50 de tone de deșeuri de ambalaje colectate împreună cu 23.000 de elevi și profesori.
o Impreună pentru Dunăre – cel mai amplu program de reconstrucție a zonelor umede aferente fluviului Dunărea, implementat de World Wide Fund în perioada 2014 – 2020, susținut de Fundația Coca-Cola.
o Grijă pentru copii – donații în valoare de 700.000 euro către Asociația Salvați Copiii pentru dotarea a peste 60 de maternități cu echipamente medicale necesare îngrijirii nou-născuților prematur, în cadrul campaniei derulate de brandul Dorna, în perioada 2013-2018.
• Orientarea către nevoile consumatorilor, pentru a le oferi acestora un portofoliu divers, varietate și echilibru. Astfel, băuturile cu conținut redus sau fără calorii reprezintă 34% din totalul volumelor din portofoliul complet. Totodată, în 2018, Sistemul Coca-Cola a scăzut cu 4,4% continutul caloric mediu al băuturilor, comparativ cu 2017.
Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca‑Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, deservind o populație de aproximativ 605 milioane de persoane.
Pe plan local, Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi.