Adrian Ariciu, până la acest moment CEO al filialei din România a retailerului german Metro, a fost promovat în postul de Executive Vice President East Europe.
Profit.ro a anunțat recent că retailerul cash & carry Metro, parte din grupul german cu același nume, a înregistrat în 2023 afaceri de 10,5 miliarde lei de la 9,3 miliarde lei în 2022, și un profit net de 41 milioane lei, de la 38 milioane lei, în anul precedent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În vara anului 2020, Adrian Ariciu, atunci Director Comercial al METRO Cash & Carry Rusia, a fost instalat ca CEO al Metro Cash & Carry România, preluând atribuțiile lui Roland Ruffing, cel care se aflase în această poziție executivă în ultimii patru ani.
Adrian Ariciu și-a început cariera în METRO Cash & Carry România în martie 2000, în Departamentul Achiziții și Mercantizare pentru Produse Alimentare, ocupând, ulterior, mai multe funcții de management în cadrul companiei, precum șef al Departamentului Achiziții Alimente Uscate și șef al Departamentului de Mărci Proprii.
Între 2013 și 2017 a făcut parte din organizația METRO Cash & Carry Ucraina, ca director al Departamentului Achiziții Alimente Uscate și, ulterior, Director de Achiziții (Director Adjunct Managementul Ofertei). În 2015 a devenit Director Comercial al METRO Cash & Carry din Ucraina.
CITEȘTE ȘI ANPC - amenzi de peste patru milioane de lei unor operatori economici care comercializează jucăriiReîntors în țară, în octombrie 2017, Adrian Ariciu a preluat funcția de Director Operațiuni în cadrul METRO Cash & Carry România, înainte de a fi numit, în iulie 2018, Director Comercial al METRO Cash & Carry Rusia, cu atribuții directe în zona de management de categorii, prețuri, marketing și aprovizionare.
Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București.
În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați. La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.
CITEȘTE ȘI Magazinele românești La Cocoș își urcă puternic afacerile și intră în luptă cu marile supermarketuriÎn octombrie 2019, Metro AG a semnat un acord de vânzare a pachetului majoritar de acțiuni al Metro China. În septembrie 2018, Metro a inițiat procesul de cesionare a Real, lanț de vânzare cu amănuntul de produse alimentare, cu circa 34.000 de angajați.