Retailerul german dm drogerie markt, cu o rețea de 91 magazine de cosmetice și produse de îngrijire personală și a locuinței pe piața locală, a atins anul trecut, la 10 ani de la intrarea în România, cele mai mari afaceri, dar a rămas pe pierderi, duble față de anul precedent, totuși mult sub minusul altor ani.
Compania care operează în România lanțul de magazine a avut anul trecut afaceri de 306,2 milioane lei (255,7 milioane lei în 2016) și o pierdere de 3,3 milioane lei (1,4 milioane lei în anul precedent), dar cu un provizion de 2,28 milioane lei (în anul precedent, provizionul fiind de circa 1 milion de lei).
În anii anteriori, pierderile s-au ridicat la 7,6 milioane lei (2015), 9,3 milioane lei (2014), 14,7 milioane lei (2013), 18,3 milioane lei (2012).
Retailerul german a intrat în România în 2007.
CITEȘTE ȘI Un producător german de utilaje pentru termoformare și industria de ambalaje pentru clienți din retail, cu afaceri de peste 100 milioane euro, a venit în RomâniaÎn tot acest interval, numărul de angajați a crescut de la 348 (2012) la 627 persoane.
dm drogerie markt, cu sediul în Karlsruhe, este una din cele mai puternice rețele de retail specializate în domeniul frumusețe, wellness, baby, produse pentru îngrijirea casei. În România, are magazine deschise în Timișoara (unde este și sediul central al filialei), București, Iași, Cluj-Napoca, Galați, Brașov, Constanța, Sibiu, Deva, Arad, Oradea, Tîrgu Mureș, Brăila, Pitești, Reșița, Buzău, Lugoj.
Primele magazine dm drogerie markt au fost deschise în Germania în 1973, compania extinzându-se ulterior în Austria, Cehia, Ungaria, Slovenia, Croația, Slovacia, Serbia, Bosnia, România, Bulgaria, Macedonia și Italia, având astăzi circa 3.500 de magazine, aproape 60.000 de angajați și vânzări de 10,3 miliarde euro.