Pe măsură ce facturile la energie cresc și apare riscul raționalizării, unii retaileri europeni au început să stingă lumina și se gândesc să scurteze programul de funcționare la iarnă, transmite Reuters.
Șefii companiilor de utilități și oficialii guvernamentali i-au îndemnat pe cetățeni și companii să reducă consumul de electricitate și să pună la punct planuri de rezervă, astfel încât să fie mai puțin dependenți de importurile de gaze, dacă vor apărea probleme în aprovizionare din cauza războiului din Ucraina, scrie Agerpres.
Subsidiara din Austria a grupului internațional de retail SPAR Group a decis să reducă intervalul de timp în care va fi iluminată publicitatea din vitrine și exteriorul celor peste 1.500 de magazine pe care le deține, a informat un purtător de cuvânt. Grație acestor măsuri, consumul de electricitate al retailerului va fi redus cu un milion de kilowați-oră pe an, a adăugat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care este suma de bani care va fi economistă astfel.
Luna trecută, și directorul de la Leclerc a avertizat că cel mai mare retailer francez de produse alimentare ar putea reduce programul de funcționare la magazinele sale, în cadrul unui pachet de măsuri de urgență destinat contracarării riscului întreruperilor în aprovizionarea cu electricitate. Anterior, rivalul francez Carrefour a semnat un document intitulat 'EcoWatt Charter' cu operatorul de rețea RTE, în ideea reducerii consumului de electricitate la magazinele sale în perioada în care cererea este la un nivel ridicat.
Unii retaileri europeni, inclusiv grupurile Colruyt și Ahold din Belgia, ar putea fi izolați parțial de potențialele întreruperi și de costurile ridicate pentru că au deja programe destinate conservării energiei.
"Pe termen scurt nu sunt avute în vedere măsuri concrete dar ambiția firmei este să continue eforturile care fac parte din politica sa energetică generală. De acea nu avem reclame iluminate și optăm pentru frigidere închise, etc", a spus un purtător de cuvânt de la Colruyt. Acesta a adăugat că retailerul are 44 de magazine de tip 'zero combustibili fosili', care nu folosesc păcură sau gaze naturale și în schimb sunt încălzite în întregime grație deșeurilor sau electricității din surse regenerabile.
Grupul Ahold caută și el modalități prin care să își reducă consumul de energie, a declarat directorul general Frans Muller. "Nu am luat nicio decizie cu privire la programul de funcționare dar ne uităm cu mai multă atenție la consumul de energie", a spus Frans Muller. Grupul a introdus deja o serie de programe destinate economisirii gazelor naturale, inclusiv un program care prevede că toate magazinele marca Albert Heijn vor funcționa în întregime pe energie sustenabilă începând de anul viitor.