Profi înapoiază 10 milioane euro acționarului Enterprise Investors

Profi înapoiază 10 milioane euro acționarului Enterprise Investors

Sursa foto: Laszlo Raduly

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 25 sep 2015

Rețeaua de magazine Profi și-a redus capitalul social cu 43,28 milioane lei (10 milioane euro), înapoind acești bani proprietarului său - fondul de investiții polonez Enterprise Investors, care anterior majorase capitalul pentru investiții în extinderea retailerului. Compania arată că acum are suficiente resurse proprii pentru expansiune.

În urma acestei operațiuni, capitalul social al Profi este de 43,77 milioane lei.

Urmărește-ne și pe Google News

“Capitalul social a fost majorat cu ceva timp în urmă de către Enterprise Investors pentru a susține expansiunea Profi. Proiectul a avut succes, expansiunea este, așa cum se poate vedea, în plin avânt, iar rezultatele economice fac acum posibilă dezvoltarea rețelei în mod organic, din resurse proprii, motiv pentru care a devenit posibilă returnarea sumei investite de către Enterprise Investors ca majorare de capital”, a declarat pentru Profit.ro directorul general al Profi, Daniel Cîrstea.

El spune că deschiderea de noi magazine va continua la fel de agresiv, planurile Profi vizând ca rețeaua să ajungă la 500 de unități anul viitor. Extinderea rețelei va continua și după atingerea acestui prag.

În ultimii ani, Profi a deschis peste 60 de magazine anual. Pentru 2015, targetul companiei este să inaugureze 100 de magazine noi.

“Deschiderea unui nou magazin reprezintă o investiție de ordinul câtorva sute de mii de euro, nu multe”, a precizat Cîrstea.

În prezent, rețeaua companiei numără 341 de magazine în 162 de localități și are aproape 8.000 de angajați.

În ceea ce privește afacerile, Daniel Cîrstea spune că Profi se află pe o tendință de creștere sănătoasă, de două cifre.

“Profi era pe o tendință sănătoasă de creștere și înainte de reducerea TVA, iar acum aceasta este de două cifre. De la reducerea de TVA până astăzi, a crescut atât numărul de clienți, cât și valoarea coșului de cumpărături”, a aratăt șeful companiei.

Retailerul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,84 miliarde lei (415 milioane euro), în creștere cu 26,6% față de 2013, și un profit net de 27,32 milioane lei (6,15 milioane euro), cu 1,7% mai mare.

Profi ocupă locul nouă pe piața românească de retail, după cifra de afaceri.

viewscnt
Afla mai multe despre
profi
capital
magazine
enterprise investors