Grupul canadian Alimentation Couche-Tard, cel mai mare operator independent de magazine de proximitate din America de Nord, prezent și în Europa, a inițiat discuții exploratorii privind o eventuală fuziune cu retailerul francez Carrefour, cel mai mare jucător european din comerțul alimentar și al doilea mare retailer de profil la nivel global.
Termenii potențialei tranzacții “amiabile” nu au fost încă stabiliți și nu există certitudinea că operațiunea va putea fi definitivată, a anunțat grupul canadian.
Într-un comunicat, Carrefour a precizat că discuțiile sunt preliminarii.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SIF Banat-Crișana vinde către Kaufland, Lidl și Hornbach fosta fabrică Helitube din ColentinaAcțiunile retailerului francez, prezent cu o rețea de peste 360 magazine în România, se apreciau cu peste 7% în jurul orei 11:00 (ora României) astăzi, la 16,60 euro, după ce anterior au urcat la un maxim intraday de 17,20 euro/unitate.
Carrefour are o capitalizare de 14 miliarde de euro, comparativ cu o valoare de piață de aproximativ 23 miliarde de euro (36 miliarde dolari canadieni) pentru Alimentation Couche-Tard.
Alimentation Couche-Tard (Couche-Tard) deține peste 9.200 de magazine de proximitate în America de Nord, din care peste 8.000 dotate cu stații de alimentare cu combustibil. Compania operează sub brandurile Couche-Tard, Circle K și Ingo, în Europa fiind prezentă cu o rețea de 2.722 de magazine.
O eventuală combinare a celor doi retaileri ar crea un gigant cu o rețea de circa 30.000 de magazine operate direct și în franciză și peste 400.000 de angajați la nivel mondial.
Carrefour operează o rețea de peste 10.800 de magazine în Europa, din care jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 12.669 de magazine la finele lunii iunie.
În România, rețeaua Carrefour cuprinde 364 de magazine, inclusiv 38 hipermarketuri și 195 supermarketuri.