Mars, producătorul batoanelor de ciocolată cu același nume și al gumei de mestecat Wrigley, va investi 1 miliard de dolari în sustenabilitate, cu strategia ca practicile de afaceri ecologice să conducă la profituri mai ridicate, transmite Bloomberg.
”Există o justificare concretă, de afaceri, în acest sens. Acest miliard de dolari va genera alte multe miliarde de dolari”, a spus Barry Parkin, director pentru achiziții și sustenabilitate al Mars, scrie News.ro.
Compania, aflată în proprietatea familiei Mars, a generat în 2016 venituri de 35 de miliarde de dolari și are aproximativ 85.000 de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă dulciuri, activitățile Mars includ producția orezului Uncle Ben’s, băuturi, produse pentru îngrijirea animalelor de companie și o divizie care cercetează nutrienți din cacao numiți flavonoizi.
Acordul climatic de la Paris din 2015, semnat de reprezentanții a aproape 200 de state, a dat un semnal economiei mondiale că reducerea emisiilor de dioxid de carbon devine tot mai importantă pe agenda politică. Industrii de la cea a petrolului la cea financiară încep să analizeze riscurile inacțiunii în problemele legate de mediu, iar eforturile Mars sunt un exemplu al reacției marilor companii la această presiune.
Parkin va aloca circa o treime din fonduri simplificării lanțului de aprovizionare, în încercarea de a cumpăra direct de la fermieri. Restul banilor vor fi utilizați pentru recrearea rețetelor fără ingrediente artificiale.
”Este sfârșitul erei mărfurilor, natura unei mărfi este aceea că este aceeași peste tot și că o cumperi în funcție de preț, nimeni nu întreabă sau nu știe de unde provine. Asta nu mai este acceptabil”, a explicat Parkin.
Mars vrea să își reducă riscurile de mediu, sociale și de guvernanță, cunoscute ca ESG, pentru că este aproape imposibil să urmărești de unde provin cantitățile uriașe de materii prime pe care le utilizează, a arătat Parkin.
Compania cumpără 0,2% din cantitatea totală de ulei de palmier comercializat la nivel mondial, de la mii de rafinării.
”Nu este posibil să ai un program de complianță care să asigure că nu sunt probleme, dacă ai un astfel de nivel de complexitate”, a spus acesta.
Despăduririle sunt probabil cea mai mare mare problemă de mediu, iar pe partea socială este munca foțată și sărăcia extremă. Acestea sunt problemele de aprovizionare din lumea în curs de devoltare, a mai arătat oficialul Mars.
Compania finanțează programe pentru a contribui la creșterea producției la sute de mii de ferme care produc de la cacao la vanilie și încheie contracte de aprovizionare pe termen lung.
Mars are ca obiectiv să reducă gazele cu efect de seră produse de operațiunile sale la nivelul zero până în 2040, iar până în prezent le-a redus cu 30%. Următorul pas este reducerea poluării la nivelul lanțului său de aprovizionare.