Marile mărci occidentale prezente pe piața din China resimt criza consumului din această țară și încep să raporteze vânzări mai slabe, arată o analiză The Wall Street Journal. De la firma de cosmetice de lux Estée Lauder până la producătorul de îmbrăcăminte Canada Goose și vânzătorul de iPhone Apple, aproape toate văd cum clienții din China țin portofelele închise.
Consumatorii chinezi rămân extrem de prudenți după ridicarea restricțiilor legate de Covid – unele dintre cele mai dure din lume. După o explozie de scurtă durată a consumului, determinată de cheltuielile pentru călătorii în această primăvară, redresarea consumului s-a oprit, arată G4Media.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Una dintre cauze e criza majoră din piața imobiliarelor, unde coloși precum Evergrande sunt aproape de faliment. Căderea pieței a determinat sărăcirea multor familii, deoarece prețurile locuințelor au continuat să scadă în întreaga țară.
De asemenea, presiunea de pe piața muncii, în special în condițiile în care rata șomajului în rândul tinerilor a atins un nivel record în această vară, i-a determinat pe mulți să reducă cheltuielile.
Aceste tendințe au determinat mai mulți consumatori să se orienteze către opțiuni mai ieftine, o tendință care avantajează mărcile chinezești mai ieftine în detrimentul produselor străine, de la cosmetice la mașini, care sunt considerate de obicei mai luxoase.
Apple se confruntă, de asemenea, cu un control guvernamental sporit și cu o concurență internă mai puternică din partea unor companii precum Huawei. Gigantul chinez de hardware a început în ultimele luni să vândă un smartphone capabil de conectivitate ultrarapidă de date, o provocare directă pentru Apple.
Întrebat în cadrul unei convorbiri cu investitorii despre cererea din China, directorul general Tim Cook a declarat că vânzările au fost afectate de fluctuațiile cursului de schimb valutar și că Apple a avut cele mai bine vândute patru modele de telefoane în China urbană în ultimul an.
CITEȘTE ȘI Grupul Berkshire Hathaway, condus de Warren Buffett, a raportat prima sa pierdere trimestrială dintr-un anPiața de consum din China a fost dominată, în urmă cu cinci ani, de branduri străine, iar numele autohtone se străduiau să concureze. Mărcile chinezești au fost adesea împiedicate de o calitate inferioară și de un marketing slab, dar acum sunt predominante pe piețele online și pe rafturile magazinelor.
Și unele firme chinezești care reprezintă branduri occidentale resimt problema. Yum China, care operează în această țară puncte de vânzare KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a raportat rezultate pentru al treilea trimestru care nu au reușit să îndeplinească așteptările, iar compania a avertizat cu privire la o scădere a cererii din partea consumatorilor.