Black Friday 2023: Numărul de plăți cu cardul ar putea fi de 20 de ori mai mare decât cel dintr-o zi obișnuită

Black Friday 2023: Numărul de plăți cu cardul ar putea fi de 20 de ori mai mare decât cel dintr-o zi obișnuită
scris 5 nov 2023

Aproape jumătate din totalul tranzacțiilor procesate în România (46%) sunt cu un card salvat în prealabil, iar în perioada de "Black Friday 2023" numărul de tranzacții online ar urma să fie de 20 de ori mai mare decât într-o zi obișnuită, reiese dintr-o analiză realizată de către un procesator de plăți online.

Datele centralizate de PayU GPO România evidențiază faptul că, în primele nouă luni ale acestui an, a înregistrat o creștere cu 25% a volumelor procesate, față de intervalul de referință din 2022. Din punct de vedere al numărului de tranzacții, au fost consemnate cu 18% mai multe tranzacții decât în aceeași perioadă a anului trecut, informează Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News

De asemenea, volumul plăților realizate printr-un singur click a ajuns la o pondere de 46% din totalul tranzacțiilor efectuate în platforma PayU, din ianuarie și până la finele lunii septembrie, în creștere cu 13% comparativ cu aceeași perioadă din 2022.

Potrivit sursei citate, una dintre metodele de plată preferate de către români este cea în rate, care la nivelul PayU GPO România a înregistrat o creștere cu 50% din punct de vedere al numărului de tranzacții, respectiv cu 37% din perspectiva valorii tranzacțiilor procesate, pentru tranzacțiile realizate cu carduri în rate și produse de creditare online de tipul Buy Now Pay Later (plăți la 30 de zile) și Slice (plăți în mai multe rate).

Pe baza datelor tranzacționate de PayU GPO România în 2023, coșul mediu de cumpărături în rate este de aproximativ trei ori mari mare decât o tranzacție integrală, plata cu cardul în rate extinse contribuind la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături și, implicit, a vânzărilor încheiate pe site-urile comercianților, unde metoda de plată în rate poate ajunge chiar și la o pondere de 30% din total.

Referitor la evoluția pieței locale de comerț online, estimările specialiștilor arată un ritm de creștere și se va apropia de valoarea de 9,76 miliarde de euro, în 2023. Din acest total, 65% reprezintă livrări de bunuri (produse) și 35% servicii furnizate prin intermediul online.

Cele mai importante verticale care au susținut avansul pieței de comerț digital în acest an au rămas: IT&C, fashion și home & deco, dar și travel, asigurări, entertainment, transport și food & delivery.

Conform PayU GPO România, în perioada de "Black Friday 2023", numărul de tranzacții online ar urma să fie de 20 de ori mai mare decât într-o zi obișnuită.

PayU GPO România face parte din grupul PayU GPO, parte din divizia FinTech a Prosus, unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global, prezent în peste 30 de țări.

viewscnt
Afla mai multe despre
black friday 2023
plata cu cardul