Grupul Lagardère Travel Retail, prezent în România cu branduri precum Inmedio, So! Coffee, Relay, 1 Minute și Hub Convenience, anunță că a semnat un parteneriat cu lanțul britanic de cafenele Costa Coffee, o companie deținută de Coca-Cola, pentru preluarea controlului celor 142 de magazine ale mărcii din Polonia și Letonia, în calitate de master francizat, având planul de a se extinde în mai multe state.
Costa Coffee a intrat în România în 2006, în regim de franciză, și a ajuns la o rețea de peste 10 unități, preponderent în Capitală, retrăgându-se însă ulterior, în contextul crizei financiare. Profit.ro semnala însă anterior că ar putea reveni în România, după modelul grecilor de la Gregory’s.
Deși va fi prima dată când Lagardère Travel Retail operează direct magazinele Costa Coffee din Polonia, ambii parteneri au o relație de lungă durată. Colaborarea lor a început în Republica Cehă în 2008, unde Lagardère Travel Retail operează 60 de magazine Costa Coffee și 60 de aparate Costa Express, pe mai multe canale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania transmite că strategia este de a-și extinde poziția de lider în sectorul Foodservice în Europa, care s-a materializat, la sfârșitul anului 2022, prin achiziția Marché International, o companie globală de catering.
„Așteptăm cu nerăbdare să construim pe parteneriatul nostru de mare succes în Europa pentru a căuta noi oportunități de creștere mai departe, în America de Nord și în Asia. Lagardère Travel Retail se angajează strategic să-și dezvolte expertiza și rețeaua Foodservice, iar cele două achiziții strategice pe care le-am încheiat în ultimele luni – Costa Coffee și Marché International – sunt o dovadă a acestui lucru”, spune Mélanie Guilldou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail.
În iunie 2020, Coca-Cola Romania, liderul industriei locale de băuturi, a adus pe piața din România, brandul Costa Coffee, într-o gamă de sortimente premium, dar nu din nou ca lanț de cafenele.
CITEȘTE ȘI FOTO ANPC a intrat cu amenzi în mari piețe din București. "Când mergi să cumperi de la piață, nu trebuie să participi la o cursă cu obstacole și peripeții."Costa Coffee este disponibilă în unități comerciale și puncte HORECA partenere sub formă de cafea ambalată boabe, macinată și prăjită.
Profit.ro a anunțat în vara anului 2019, informație confirmată ulterior, că lanțul de cafenele Costa Coffee, cel mai mare din Marea Britanie și al doilea ca mărime din lume după Starbucks, revine cu produsele sale pe piața din România prin intermediul Coca-Cola, gigant american care la începutul anului 2019 a primit avizul CE pentru a prelua lanțul în schimbul sumei de 3,9 miliarde de lire sterline (5,1 miliarde dolari).
CITEȘTE ȘI Interviu SARTO despre premium în Business - Andrea Catto, Commercial Manager pentru Europa de Sud la flydubaiLanțul de cafenele Costa Coffee, fondat la Londra la începutul anilor 70 de frații Bruno și Sergio Costa, a fost achiziționat de compania britanică Whitbread în 1995 pentru 19 milioane de lire sterline.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Berăria H pregătește un nou concept: "Nu va fi ceva similar berăriei." Firma intră în clădire de birouri și își completează activitatea cu pâine și prăjituri. Cele mai mari cifre de afaceri și profit de la lansareÎntre timp, lanțul Costa s-a extins de la mai puțin de 40 de cafenele la aproape 4.000 de cafenele în prezent. Compania are operațiuni în 32 de țări.
Costa Coffee are circa 20.000 de angajați și operează, pe lângă cele 4.000 de cafenele, un lanț de 8.000 de automate Costa Express.
În România, compania este prezentă de peste 25 de ani în retailul din zonele de tranzit (Travel Retail), galerii comerciale și centre de afaceri și opera la finele anului trecut peste 280 de magazine pentru segmentele Urban Convenience, Travel Essentials, Gifts & Souvenirs și Foodservice, cu un portofoliu de opt brand-uri, dintre care cele mai cunoscute sunt Inmedio, Relay,1 Minute, HUB Convenience și So! Coffee.