Francezul Jean Richard de Latour (37 de ani) a fost numit în postul de CEO al Carrefour România, el preluând și poziția de administrator al lui Jean-Baptiste Dernoncourt, fostul General Manager, în cadrul companiei Artima, prin care retailerul francez administrează rețeaua de supermarketuri Market.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
de Latour lucrează în cadrul Carrefour din ianuarie 2013, anterior el fiind, pentru 4 ani, inspector în cadrul Inspecției Generale de Finanțe, un organism interdepartamental de audit și supervizare subordonat Ministerului Economiei, Finanțelor și Industriei și Ministerului pentru Buget.
În cadrul acestei instituții, inspectorii de finanțe sunt recrutați de regulă după absolvirea Școlii Naționale de Administrație (Școala Națională Franceză pentru Funcționari Publici de rang înalt) și lucrează acolo cel puțin 4 ani, înainte de a opta pentru o carieră în afara structurii.
Printre cei care au mers pe acest drum au fost Jean-Claude Trichet (fostul guvernator al Băncii Centrale Europene), Pascal Lamy (fost director general al Organizației Mondiale a Comerțului), dar și actualul președinte francez Emmanuel Macron.
CITEȘTE ȘI Un producător german de utilaje pentru termoformare și industria de ambalaje pentru clienți din retail, cu afaceri de peste 100 milioane euro, a venit în Româniade Latour a lucrat în cadrul acestei structuri în intervalul aprilie 2008 - decembrie 2012, după ce a absolvit Școala Națională de Administrație, iar ulterior a intrat în compania Carrefour ca director pentru afaceri publice. În timp a trecut prin diferite posturi, inclusiv cel de director de cabinet al președintelui Carrefour, din care a fost promovat, după mai puțin de 2 ani, ca director operațional pentru hypermarketuri în regiunea Île-de-France, inclusiv Paris.
Acum, el a fost instalat CEO al Carrefour România.
Din septembrie anul trecut, Jean-Baptiste Dernoncourt, responsabil pentru România de 6 ani, este și Chief Digital Officer al Carrefour pentru Europa de Nord-Est.
Ultimele date, prezentate de Profit.ro luna trecută, relevă că retailerul francez Carrefour, cel mai mare din Europa și al doilea din lume, a continuat să își dezvolte afacerea din România și a ajuns la vânzări de aproape 1 miliard de euro pe piața locală după prima jumătate a anului, în urcare cu peste 5% comparativ cu aceeași perioadă din 2017.
Grupul francez a raportat vânzări de 993 milioane de euro (TVA inclus) în România în perioada ianuarie-iunie, în creștere cu 5,3% față de primul semestru al anului trecut. La un curs de schimb constant, creșterea a fost de 8,7%.
România, a șasea mare piață europeană pentru Carrefour în funcție de valoarea vânzărilor, continuă se se apropie de Polonia, țară aflată pe locul cinci, dar cu o rețea de magazine de 2,5 ori mai mare. Vânzările din Polonia au avansat cu 0,8%, până la 1,005 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Vânzările slovenilor de la KRKA în România, cea mai importantă piață din regiune pentru grup, au scăzut în primul semsetruDe altfel, România și Polonia au fost singurele piețe majore din Europa care au înregistrat creșteri în prima jumătate a anului. Vânzările grupului au scăzut cu 0,1% în Franța, cu 1,8% în Spania, în timp ce Italia și Belgia au raportat scăderi de 3,6%, respectiv 2%.
În trimestrul al doilea, vânzările Carrefour pe piața românească au atins 507 milioane de euro, cu 4,3% mai mari comparativ cu primele trei luni ale anului și cu 3,1% peste rezultatul obținut în perioada corespondentă din 2017.
La finele lunii iunie, rețeaua Carrefour în România număra 328 de magazine, în creștere de la 323 de magazine la sfârșitul anului trecut, dintre care 32 hipermarketuri, 235 supermarketuri, 52 de magazine de proximitate și 9 unități de tip Cash & Carry.
La nivel global, Carrefour operează o rețea de 11.947 de magazine. Vânzările din primul semestru au urcat cu 0,7% (+2,2% la un curs constant), până la 41,44 miliarde de euro, însă grupul a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de 861 milioane de euro, în principal datorită unor costuri excepționale.
În ianuarie-iunie 2017, Carrefour a obținut un profit net de 78 milioane de euro.