Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, a închis două magazine din România, în Timișoara și Oradea, relocând toată activitatea în celelalte două magazine rămase în cele 2 orașe, a anunțat compania.
Magazinele au fost închise la începutul anului.
Mesaj al companiei:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Timișoara și Oradea sunt orașe puternic digitalizate, cu o populație care s-a adaptat foarte rapid la noile tehnologii. Astfel, analizând nevoile și preferințele timișorenilor și ale orădenilor din ultimii ani, ținând cont de creșterea semnificativă a numărului de comenzi online și de faptul că tot mai mulți clienți preferă să "viziteze" magazinul de acasă, am investit în optimizarea serviciilor de online home delivery, dar și în reducerea timpului de pregătire a comenzilor online la mai puțin de 2 ore.
Modificările observate în obiceiurile de consum din ultima perioadă (cumpărăturile în online, ridicarea direct din magazin etc.) ne-au determinat să reducem cu câte un magazin prezența în cele două regiuni menționate deoarece putem susține proiectele tuturor clienților cu ajutorul platformei digitale în care am investit în ultimii ani.
În strategia internă Brico Depôt am demonstrat întotdeauna că ne apreciem colegii și că suntem alături de ei. Investim constant în remunerarea corectă a echipelor din prima linie, acordăm sporuri și bonusuri de performanță și le recunoaștem mereu contribuția. Investim punctual în training-uri de dezvoltare profesională și personală".
În toamnă, Profit.ro a anunțat că Kingfisher și-a majorat vânzările în România în primul semestru fiscal, însă a rămas pe pierdere, cu un rezultat negativ de 4 milioane de lire sterline (4,57 milioane euro).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Altex vizează 10 magazine noi și extinde suprafața de expunereCele 35 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 145 milioane de lire (165,8 milioane euro) în perioada 1 februarie-31 iulie, în creștere cu 8,9% în termeni comparabili, reflectând “performanțele puternice ale categoriilor de construcții și tâmplărie, bucătării, suprafețe și decorațiuni și exterior”, potrivit grupului britanic.
Față de nivelurile dinaintea pandemiei, vânzările din România s-au majorat cu 43,6% în termeni comparabili.
CITEȘTE ȘI dm drogerie markt își lansează magazin online în RomâniaGrupul britanic a raportat pierderi de 4 milioane de lire pe piața locală în primul semestru fiscal, cu 25,3% mai mici față de rezultatul negativ de 6 milioane de lire înregistrat în primele șapte luni din 2021. În termeni comparabili, excluzând pierderile din ianuarie anul trecut, pierderile Brico Depot România s-au adâncit cu 3,6%.
“Creșterea profitului brut a fost parțial compensată de o creștere a costurilor de exploatare de 4,5%, determinată în principal de costurile cu personalul și de inflație”, arată Kingfisher.
Acum, pentru anul fiscal 2022, Brico Depot România a anunțat vânzări de 285 milioane lire sterline și o creștere de 38% a vânzărilor în ultimii 3 ani, în termeni comparabili.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa, având 1.511 de magazine în 9 țări și peste 64.000 de angajați. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.