Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo își menține calendarul de investiții pentru 2022 și 2023, inclusiv în România, unde pregătește 3 noi hipermarketuri și lansarea vânzărilor online, însă a decis să amâne temporar deciziile privind investițiile ulterioare, în contextul “creșterii necontrolate” a costurilor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Jumbo și-a extins rețeaua de magazine cu un nou hipermarket în Grecia în martie, iar până la Crăciun intenționează să deschidă încă un magazin, în România.
Cum a relatat Profit.ro, următorul hipermarket va fi deschis la Sibiu.
CITEȘTE ȘI iSTYLE, reseller Apple, țintește vânzări de 110 milioane de euro în acest an. Vânzările online vor atinge 50% din business, de la 10-15% înainte de pandemiePentru 2023, compania anticipează deschiderea a două noi hipermarketuri în România și a unui hipermarket în Cipru, precum și lansarea magazinului online optimizat pentru piața românească, anunțat ca fiind pregătit încă dinaintea pandemiei.
“Privind spre 2024, incertitudinea este atât de mare, încât deciziile care, în condiții normale, ar fi avut loc astăzi, au fost amânate pentru moment”, arată Jumbo. Retailerul grec citează “creșterea necontrolată a costurilor” și efectele secundare potențiale drept argumentele care au stat la baza înghețării investițiilor.
Jumbo a raportat vânzări consolidate de 354 milioane de euro în primul semestru, cu 12,8% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, susținute de creșteri robuste în Grecia și Cipru.
În România, vânzările au scăzut cu 7,2% în perioada analizată, de la aproape 72,47 milioane de euro la 67,23 milioane de euro, cele 15 hipermarketuri de pe piața locală contribuind cu circa 19% la vânzările grupului.
Subsidiara românească a obținut un profit înainte de taxe de 25,44 milioane de euro, în creștere de la 23,17 milioane de euro în prima jumătate a anului trecut și a contribuit cu 26,4% la rezultatul consolidat.
CITEȘTE ȘI Un lanț de supermarketuri din Germania a refuzat să vândă Coca-Cola din cauza prețurilor mai mari la băuturăCâștigul net la nivel de grup a crescut cu aproape 17%, până la 78,56 milioane de euro, de la 67,18 milioane de euro în primele șase luni din 2021.
Jumbo deține 82 de magazine fizice, în Grecia (53), România (15), Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.